Проект “Национално проучване на използването на информационните и комуникационните технологии сред малкия и средния бизнес в България” стартира в страната.
Партньори в този проект са JNN Консулт – първата маркетингова агенция в България, специализирана в областта на информационните и комуникационни технологии и Интернет маркетинга, Българската асоциация на агенциите за регионално развитие и бизнес центрове (БАРДА), Сдружение “Български икономически форум” (БИФ) и Проект на ЕС “Разширяване на възможностите за ускорен растеж на сектора на малките и средни предприятия в България”.
Проектът има за задача да анализира текущото състояние на използване на информационните и комуникационните технологии (хардуер, комуникации, софтуер, интернет, услуги и др.) от малкия и средния бизнес в България. Той ще определи критичните точки в областта на организацията, технологичното развитие и инфраструктурата, условията на пазара, бизнес практиките, начините на финансиране и необходимостта от обучение, както и ключовите индикатори за конкуретноспособността на малките и средните предприятия в България. Резултатите от проучването ще бъдат предоставени на държавните институции, частните бизнес асоциации и международни организации.
Проучването ще бъде осъществено чрез пряко лично интервю сред 1680 фирми, подбрани измежду 5000 малки и средни предприятия, чиито профил отговаря на изискванията на изследването - малки и средни предприятия, потребители на консултантски услуги за предходната година от избрани целеви региони – региони с висока, умерена и ниска добавена стойност, икономическо развитие и ниво на внедряване на нови технологии. Въпросникът съдържа 81 въпроса, групирани в четири групи: ниво компания, ниво организация, ниво пазари и ново обучение. Цел на проекта е постигането на 400 - 450 респондента от цялата страна.