Председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Мария Филипова изрази публична подкрепа към предложение на президента на КНСБ Пламен Димитров за поставяне на доставната цена на стоките върху етикетите. Според нея това би било крачка към по-голяма ценова прозрачност и по-добра информираност на потребителите, става ясно от прессъобщение на Комисията.

"Считаме, че показването на допълнителни ценови елементи, като доставната цена, може да допринесе за по-голяма прозрачност и доверие в търговските практики", посочват от КЗП. От комисията припомнят, че още през февруари са изложили подобна идея, насочена към въвеждане на показване на цената, на която търговецът е закупил стоката от доставчика - като ориентир за крайния потребител.

Филипова подчертава, че Комисията остава последователна в ангажимента си към по-информиран избор и справедливо пазарно поведение. Подобна мярка, макар и без прецедент в ЕС, може да даде положителен ефект върху конкуренцията и да даде на клиентите по-добър инструмент за сравнение и преценка при покупка.

КНСБ стартира мониторинг на 20 стоки в малката потребителска кошница

КНСБ стартира мониторинг на 20 стоки в малката потребителска кошница

Ще се обменя и информация с КЗК и КЗП с цел предотвратяване на нелоялни практики