Председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Мария Филипова изрази публична подкрепа към предложение на президента на КНСБ Пламен Димитров за поставяне на доставната цена на стоките върху етикетите. Според нея това би било крачка към по-голяма ценова прозрачност и по-добра информираност на потребителите, става ясно от прессъобщение на Комисията.
"Считаме, че показването на допълнителни ценови елементи, като доставната цена, може да допринесе за по-голяма прозрачност и доверие в търговските практики", посочват от КЗП. От комисията припомнят, че още през февруари са изложили подобна идея, насочена към въвеждане на показване на цената, на която търговецът е закупил стоката от доставчика - като ориентир за крайния потребител.
Филипова подчертава, че Комисията остава последователна в ангажимента си към по-информиран избор и справедливо пазарно поведение. Подобна мярка, макар и без прецедент в ЕС, може да даде положителен ефект върху конкуренцията и да даде на клиентите по-добър инструмент за сравнение и преценка при покупка.
rosstrollnadzor
на 21.06.2025 в 20:55:19 #1Хаха ... доставната цена ... Хаха ... Разбира на средно статистическият клиент лейката от търговски надценки и разходите които включва за да съществува изобщо някой търговски обект . Аз пък предлагам освен доставната цена да се запише и колко от продажната цена отива директно в държавните джобчета/сметки ... Щото там цифрата е над 40% , без да броим разходите за работна заплата , наем , ток , вода , охрана , медицина , платени отпуски и пр. Не е зле да се знаят тези неща , все пак държавата прибира над 40% от БВПто ... и то се плаща директно от крайният потребител !!