Европейското подразделение на Ford представи пред българските медии новото поколение Ka на международен тест в о. Ибиса, съобщава специалният пратеник на speed-press.com.

Автомобилът заменя легендарния оригинал, дебютирал през 1996 г. като първия модел с новата идентичност New Edge Design.
Външността на новото поколение Ka отново е силно характерна, но този път темата е т.нар. "Кинетичен дизайн", който дебютира в минисегмента.

Моделът се произвежда на обща платформа с FIAT 500 в полския завод в Тики, но освен в дизайна двете коли се отличават съществено в интериора и окачването.

 "Променихме много елементи спрямо 500. Например поставихме торсионна греда отзад и подсилващи елементи отпред, които правят ходовата част изключително стабилна, спортна, но и комфортна.

Честно казано, ако трябва да направим ST версия, няма да променим много по окачването, което в момента е изключително", коментира Матиас Тон, главен инженер на проекта Ka и разработил Ford Focus ST.

Интериорът на Ka е изключително свеж и стилен.
Централната конзола е разположена по-високо, а бутоните са лесни за управление. Салонът е екипиран с Bluetooth и USB вход.

Моделът предлага опции за индивидуализиране със серия от свежи и цветни персонални пакети, които да позволят на клиентите да изразят себе си по свой уникален начин.

Три пакета предлагат комбинации от интериорни и екстериорни решения, основани на изключително оригинални дизайнерски мотиви.
Новият Ford Ka е създаден, така че да бъде едновременно достъпен, евтин за поддръжка и добронамерен към околната среда.

Той разполага с два икономични двигателя с ниска стойност на емисии: 1,2-литров Duratec бензин, 69 к.с. и за първи път при Ка - 1,3-литров Duratorq TDCi турбодизел, 75 к.с.
И двата вида двигатели са с CO2 емисии под 120 г/км.

Моделът с 1,2-литров бензинов двигател, за който се очаква да бъде най-продаваният в сегмента, е с намален разход на гориво до 21% в сравнение с предишния 1,3-литров двигател.

Дизеловият двигател - достъпен за Ка за първи път - подобрява икономичността дори още повече със среден разход на гориво от 4,2 л/100 км.

Новият Ка е наистина малък автомобил, но е напълно съобразен със стриктните стандарти на Ford по отношение на безопасността.
Ядрото на автомобила е неговото купе, отличаващо се с изключително здрава и устойчива при удар структура, която предпазва пътниците в случай на инцидент.

Купето е комбинирано с Интелигентната защитна система (Intelligent Protection System), която включва въздушни възглавници, ограничителни системи и технологии при седалките, залегнали в основата на високоефективната защитна система.