Hyundai представи новото си поколение дизелов двигател R-Engine, съобщава speed-press.com.
Производството му ще започне още през следващата година във варианти с обем 2,0 и 2,2 литра.
Двигателят ще се вгражда в следващото поколение на модели Tucson и Sonata от 2009 г.
Новият 4-цилиндров дизелов двигател в двата си варианта ще предлага водещи за класа си показатели.
Вариантът 2,0 литра развива мощност 184 к.с. и максимален въртящ момент 392 Нм. По-големият мотор 2,2 литра развива 200 к.с. и 436 Нм въртящ момент.
С тези показатели R-Engine превъзхожда всички европейски двигатели в този клас, дори превъзхожда повечето V6 двигатели.
R-Engine на Hyundai доказва, че дизеловите двигатели стават все по-чисти, все по-мощни и все по-икономични, така че очакваме търсенето им на световните пазари да се повишава.
С новото поколение дизелови двигатели Hyundai е готов да посрещне изискванията на клиентите, казва д-р Хиюн Сун Лий, президент на отдела на Hyundai за разработки и корпоративни изследвания.
R-Engine има 16 клапана и използва трето поколение на системата common-rail, при което горивото се впръсква в цилиндрите под налягане 1800 бара.
Дюзите имат пиезо-кристални клапани за по-прецизно впръскване на горивото.
Турбокомпресорът е електронно контролиран с променлива геометрия.
Изцяло алуминиевият двигател има ангренажна верига за по-добра надеждност.
Моторът е снабден с филтър за сажди и благодарение на него отговаря на екологичните норми Евро5, които предстои да влязат в сила.
cojones
на 07.11.2008 в 03:48:42 #2"снабден с филтър за сажди"

totopz
на 06.11.2008 в 11:26:24 #1Този двигател дали ще искара поне 300 000км преди да започне да се троши?