От какви мотиви и аргументи се водят хората при избора и покупката на автомобил, различни ли са те при мъжете и жените?

Германската анализаторска компания Automobil Treuhand GmbH (DAT) е извършила проучване по темата, като е анализирала покупките на коли от около 4000 души през първата половина на 2017 година.

Съпоставени са 10 важни фактори, характеризиращи процеса на закупуването на нов автомобил. Те обхващат неща, като удоволствието от шофирането, интерес към технически характеристики, разходи по купуването и експлоатацията, екологията, значение на марката и вида на задвижването на колата.

Основният извод на изследването сочи, че женският подход и стил на избор на нов автомобил е много по-различен от този при мъжете. 

В изследваната група 38 процента от купувачите на нови коли са били жени с преобладаваща възраст около 40 години и 20 години стаж като водачи. Оказва се, че на жените е са необходими от 30 до 37 дни за избор и решението за купуването нов автомобил.

По отношението на аргумента да имаш кола, какъвто е самото удоволствие от шофирането, дамите отстъпват с малко на мъжете - за 90% от тях това е важно срещу 93 процента при мъжете.

Индивидуалната мобилност за жените е с висок приоритет като важен мотив да притежават кола - 90% от анкетираните не се чувстват свободни без своя кола.

Снимка 318541

Източник: Shell

Други основни разлики при подхода на избора са: жените определени са склонни да дават по-малко пари и са по-рационални при финансирането на покупката като разчитат повече на разполагаемите собствени средства.

Средно за нова кола мъжете са дали 34 650 евро, а жените са похарчили доста по-малко -21 560 евро, като 60% от тях са финансирали покупката с налични пари - спестявания без допълнителни заеми.

За тях са доста по-важни, отколкото при мъжете, разходите по експлоатацията като застраховки и гориво.

За дамите марката на автомобила не е от такова значение, както е при мъжкия избор.

Може би най-интересното в изследването е по-големият интерес и познанията на дамите шофьори за техническите характеристики на превозното средство.

Екологичния елемент при избора за дамите играе по-голяма роля, отколкото при мъжете. Дамите са и по-отворени по отношение на алтернативните задвижвания, които навлизат при превозните средства.

Според експертите много жени днес разбират доста от автомобили, но все пак отивайки в шоурума се държат по-различно от мъжете. Често, вече влезли в салона те вече знаят доста за колата и характеристиките й и вече са почти готови да я купят.

Но въпреки това, жената често очаква от професионалиста съвет Разговорът с дилъра им е нужен, за да получат одобрение на избора си от професионалист. Жените търсят установяване на доверителен и приятелски контакт с сътрудника на салона или с неговия мениджър. И ако това се получи те са склонни не само да купят колата, но и да ги препоръчат на своите познати и близки.

Изводът от изследването е че продавачите на автомобили трябва по-добре да вникнат в по-особения женски стил при избора на личния автомобил.