
В следващите четири години японската марка ще вложи 14 милиарда йени ($136 млн.) в развитието на дигитални технологии, които ще помогнат за модернизирането на моделите си.
Първата фаза MDI-I започна през 1996 г. и помогна на фирмата значително да съкрати времето за разработка на продуктите си и да подобри още повече качеството.
Идеята на MDI е да се подобри значително работата на инженерите с цел да се намали времето и да се подобри качеството на разработваните продукти. След изпълнението на първата фаза от този проект Mazda намали времето за разработка на един автомобил от 27 месеца на 12 или 18 месеца.
MDI-II ще увеличи сферата на работа на инженерите с дигиталните технологии. Ще бъдат закупени нови мощни компютри и ще се инвестира с изработката на софтуер.
Програмата ще влезе в сила още през следващата година, когато Mazda си е поставила за цел да разработи нов модел за 12 месеца.
При него ще бъдат съкратени реалните тестове, като бъдат заменени с дигитални симулации. В бъдеще ще бъде разработена и виртуална програма за изпробване на колите.
Ще има софтуер, който сам ще може да развива всяка една идея на дизайнерите. Ще се осигури връзка между всички отдели на фирмата, като по този начин ще могат бързо да се внедряват нови технологични разработки и ще се повиши ефективността на работа, информира Агенция Speed-Press.
Някои от основните подобрения, които ще настъпят вследствие на инвестициите:
•Ще се осигури система, която ще позволи на всички инженери, заети в разработката на продуктите, да получават информация за най-новите технологии и процеса на производство, за да се ускори връзката между различните отдели
•Ще се направи паралелна компютъризация, за да се намали аналитичното време за новите модели
•Ще се създаде “дигитална фабрика” за симулация и подготовка на производството
•Ще се удвоят виртуалните тестове на продуктите в процеса на дизайн, за да се предвиждат устойчивостта на автомобили и техните качества
•Ще се създаде система за виртуална реалност, която ще позволи да се представят свободно нови идеи, които могат да бъдат видени на компютър и да бъдат допълнително изследвани
•Ще се увеличи използването на екипировка за тестове, което ще направи по-ефективен труда на инженерите – например едновременно ще се разработват и двигатели и трансмисии
•Ще се създаде система за автоматичен дизайн, която ще създава и тества нови идеи