Царе, министър-председатели, министри и подземни босове би трябвало да се радват на появата на нов автомобил, защото Мерцедес започна производството на S-Guard, бронираната версия на последния S-клас. Всъщност това от години е най-предпочитаният брониран автомобил на света, съобщиха от Automediapro.

Мерцедес е пазарен лидер в бизнеса с бронирани коли, който възлиза общо на около 20 хиляди автомобили годишно. С производството на Guard се занимават около 600 работници във фабриката в Зинделфинген.

Около 1000 часа трае ръчният труд по подреждането на пъзъла от 500-те допълнителни защитни парчета - специално втвърдени, от балистична стомана, дебели стъкла - сандвич от стъкло и поликарбонат, арамидни детайли. Това са елементите на защитата на каросерията на S-класата.

Повече от 90 кралски двора и правителства поръчват тук своите автомобили.

На новия модел е даден сертификат след демострация с прототип, който е получил 250 изстрела, след това е претърпял избухването на ръчни гранати, хвърлени по покрива и под каросерията, а накрая е бил малтретиран и с „голям взрив".

Всичко това се случва разбира се на един и същи автомобил и въпреки това „защитната клетка" остава здрава. Същевременно натоварването на манекените в колата в нито един момент не достига критично равнище.

S-Guard е натоварен с 1500 килограма брониращ материал. Само една врата (която при нормални обстоятелства тежи 35 кг) на S-Guard има тегло 130 кг.

За да може да се отварят дебелите стъкла са необходими хидравлични механизми. Осите и елементите на задвижването трябва да бъдат напаснати към по-голямото тегло. На всяко от предните колела са монтирани по две спирачни седла за повече сигурност.

S-Guard е базиран на S 600 дълга база и се произвежда основно с 12 цилиндровия мотор с мощност 517 к.с.