Световната премиера на моделът MINI E ще се състои по време на Автомобилното изложение в Лос Анджелис на 19-20 ноември 2008 г., съобщава Автопрес 2001.

Още до края на годината 500 изцяло електрически автомобила, предназначени за ежедневна употреба ще бъдат произведени, а по-късно предоставени на избран кръг частни лица и корпоративни клиенти, в рамките на пилотен проект, обхващащ няколко американски щата: Калифорния, Ню Йорк и Ню Джързи.

MINI E се задвижва от електромотор с мощност 150 kW (204 к.с.), захранван от високоефективен литиево-йонен акумулатор, чийто въртящ момент се предава към предните колела почти безшумно и изцяло без отделяне на вредни емисии.

Разработеният специално за автомобилната индустрия акумулатор осигурява пробег от около 200 км с едно пълно зареждане.

Електрическото задвижване на MINI E достига максималния си въртящ момент от 220 Nm, постигайки равномерно ускорение от 0 до 100 км/ч за 8.5 сек.
Максималната скорост е електронно ограничена до 152 км/ч.

Благодарение на окачването, което е специално модифицирано да отговаря на разпределението на теглото при този модел, MINI E се отличава с емблематичните за марката пъргавина и изключителна маневреност.

Появата на MINI E е резултат от упоритата работа и решителните действия на BMW Group, насочени към намаляване на разхода на гориво и нивата на вредни емисии по пътищата.

BMW Group разчита на своя уникален опит и познания в областта на задвижващите системи, за разработването на концепция за автомобил с нулеви емисии, без да се прави компромис с удоволствието от шофирането.
Поставянето на 500 автомобила в реални условия на движение по пътищата ще доведе до натрупването на полезен практически опит с широко приложение.

Оценката и анализът на резултатите ще дадат ценно ноу-хау, което да бъде използвано в масовото производство на автомобили.
В средносрочен аспект, BMW Group планира да започне серийно производство на изцяло електрически автомобили, като част от стратегията, наречена „Номер ЕДНО".

Подобна задача има и разработването на иновативни концепции за мобилност в мегаполисите в рамките на т. нар.
Проект „i", сред чийто цели е и използването на изцяло електрическа трансмисия.