Най-скъпият сериен автомобил в света - Bugatti Veyron, екземпляр от който има в България, отново бе заснет. Уникалният автомобил е с 16-цилиндров W-образен двигател и мощност 1001 к.с., съобщават от Speed-Press.

Според неофициална информация автомобилът е на Румен Гайтански, шеф на фирмите - концесионери за чистота в София.

Цената на автомобила, който се продава директно от компанията и завода, е над 1 млн. евро. Луксозните автокъщи в Германия търгуват модела за между 1,3 и 1,5 млн. евро.

Засега автомобилът е с транзитни номера. Ако бъде обмитен като нов автомобил на цена 1,3 млн. евро, собственикът му ще дължи на хазната 531 729 лв. ДДС и 56 143 лв. акциз, или общо 587 872 лв., сума, достатъчна за закупуване на чисто нов Maybach 57.

Ако българската регистрация бъде забавена с 1 година, Bugatti Veyron ще бъде обмитен като употребяван автомобил и за него ще се дължи акциз 44 162 лв. и само 37 661 лв. ДДС - общо 81 823. Разликата между обмитяване като нов и употребяван автомобил е 506 049 лв.

Поддръжката на автомобила с максимална скорост 400 км/ч не е лесна. Само смяната на маслото струва цяло състояние, защото количеството е 42 литра. Автомобилът харчи над 40 л/100 км в градски режим, а резервоарът от 100 литра свършва само след 12 минути пълна газ.

Гумите са специална разработка на Michelin и са най-широките в света. Ако колата ви се развали и се нуждаете от смяна на съединител, който в случая е DSG, ще трябва да я изпратите в завода във Франция.