Новият официален представител на Nissan за столицата “Nissan София” организира тест драйв за журналисти на обновеният модел X-Trail.
Пробното каране се състоя по склоновете на Витоша по маршрут подбран от Владимир Илиев.

Там можеха да се усетят динамичните качества на компактният градски SUV както и възможностите на автомобила да преодолява по-тежки терени.
Обновеният Nissan X-Trail бе представен за първи път на автосалона във Франкфурт през септември миналата година. Моделът е получил редица подобрения по каросерията, интериора и външния дизайн.

Външният дизайн на X-Trail е само леко подобрен. Нови са броните, които осигуряват по-добра аеродинамика на всъдехода. Купето вече е с хромирани дръжки на вратите, които създават усещането за по-лускзона кола. За първи път в света Nissan предлага нови офроуф фарове за своят X-Trail.

Изключително силните светлини са вградени в рейките за багаж на покрива и осигуряват осветеност на 180 м напред и 15 метра настрани. Те работят само при включени дълги светлини, за да не дразнят насрещно движещите се шофьори.

За първи път в своят сегмент Nissan X-Trail е с разположено в средата табло. То може да се вижда от всички пътници, а и освобождава място за още повече отделения за багаж. Отгоре на таблото пред водача има жабка с 12-волтов изход, пред пътника до него има две жабки – едната се отваря нагоре, а другата надолу, а на централната конзола има различни малки отделения за прибиране на документи. X-Trail може да се поръча с голям люк на покрива.

Багажника на автомобила е с ново, лесно миещо се покритие, което позволява да се превозват всякакви товари. Централната конзола е ергономично подредена с нови уреди в спортен стил, които са взети от модела 350 Z.

Заледените пътища на Витоша с неравни коловози и много бабуни са идеалната среда за Nissan X-Trail. Автомобилът бе първия в класа си с нова електронна пълноприводна система ALL-MODE 4х4. Тя е подходяща най-вече за хлъзгави и заледени пътища. Освен това обаче има и режим на заключване на централният диференциал за преодоляване на по-тежки препятствия.
Въпреки тази трансмисия обаче Nissan X-Trail не е предвиден за тежък офроуд. Той е градски автомобил, който дава сигурност на водача, че може да се движи и по по-неравни пътища и да се качва по планинските курорти и през зимата без опасност да закъса.

Автомобилът няма възможности като големите всъдеходи, но пък предлага далеч по-добър комфорт от тях. Той се държи на пътя като лек автомобил и се управлява много лесно.
С новият 2.2-литров дизелов двигател със 136 конски сили Nissan X-Trail предлага отлична динамика и много нисък разход на гориво. Трансмисията на модела в обикновени ситуации задвижва само предните колела, което е най-икономичният начин.

Базовата цена на Nissan X-Trail е 41 250 евро с ДДС, информират от Агенция Speed-Press.