Един от най-чаканите модели през последните десет години е четириместното купе Porsche Panamera.

Окончателният дебют на колата е насрочен за март следващата година по време на автосалона в Женева.
За автомобила е вече известно почти всичко, но независимо от това специалистите все още спорят към какъв именно клас принадлежи новото голямо Porsche.

След дълго мислене и съмнения през 2005-а година ръководството на концерна Porsche обяви официално че дава зелена улица на проекта за първия четириврат спортен автомобил на компанията и още тогава някои побързаха да го зачислят в модния клас на четиривратите купета, като отговор на марката на може би най-добрия конкурентен модел на съгражданите им през последните години - Меrcedes CLS.

Оказа се че не са били прави, защото още първите папарашки снимки от изпитания на автомобила показаха, че колата има и пета врата.
Това праща колата в класа на петвратите хечбеци.

Но и това не е последното решение за класа на автомобила, защото купето е доста дълго, стремително с рязко падащи назад С-стойки на покрива, черти характерни само за автомобилите тип спортно купе.

Пък и е малко неудобно да кръстиш хечбек, какъвто е например тривратият Chevrolet Aveo, автомобил от марката Porsche.| Тази марка дори не е и сънувала за производство на хечбеци, още повече за автомобил дълъг почти пет метра.

В крайна сметка Porsche Panamera засега се оказва единственият засега представител на новия клас спортно купе с пет врати.
Скоро се очаква още един участник в него - Аston Martin Rapide.

Що се отнася за техническите характеристики, те са си на истинско чистокръвно Porsche.
В началото на разположение ще има три двигателя - 3,6-литрова V-шестица с мощност 300 „кончета" и два 4,8-литрови V-осмака - атмосферен с мощност 405 к.с. и 520 к.с. с турбопълнене.

След три години - през 2011-а година се планира старта на производството на Porsche Panamera с хибридно силово задвижване, а след година за модела ще е на разположение и най-новата седемстепенна полуамтоматична предавателна кутия със сдвоен съединител.

Серийното производство на новото Porsche Panamera ще стартира през април 2009-а година в завода на марката в Лайпциг, където сега се прави успешният първи всъдеход на Porsche - Cayenne.
Първите серийно направени автомобили ще влязат в шоу-румовете на марката през началото на следващия юни.

През първата година на производството са планирани за производство 20 000 автомобила, което е много сериозна цифра за производител на не чак толкова масови автомобили като Porsche.
Интересното е че в Щутард са готови веднага да увеличат и тази цифра, ако колата се посрещне добре на пазара.

Базовият вариант на Porsche Panamera с двигателя V6 и привод на задните колела ще струва в Европе около 80 000 евро.
Топ-версията Porsche Panamera Тurbo с най-мощния мотор V8 и пълноприводна трансмисия ще излезе на купувача си вече 125 000 евро в Европа.

Какви ще са цените у нас засега можем само да гадаем.
Но още сега можем да твърдим, че заради популярността с която се ползват у нас автомобилите на марката, популярност, учудила дори много видялите и чули щутгардци, можем да кажем, че всеки екземпляр на новата кола няма да се застоява дълго в шоу-рума на марката в София.
Независимо от „народните" цени...

Пък и кога ли купувачите на автомобилите Porsche у нас са се смущавали от исканите цени, след като всеки втори спортен автомобил щъкащ из столицата е от марката с изправеното конче.

Източник: auto-press.bg