На автосалон Франкфурт 2009 вече блесна концептуалният Volkswagen L1.                                                                                     

Икономичното двуместно возило, в което пътуващите стоят един зад друг използва хибридно задвижване. За него отговарят дизелов мотор с обем 0.8 литра и електрически двигател с мощност 14 к.с., пише automedia.bg

Двигателят с вътрешно горене се компилира със 7-степенна DSG трансмисия и е поставен в задната част на колата. Този малък двигател е базиран на по-големия 1.6 TDI, който се поставя в Golf BlueMotion. С него Volkswagen L1 изисква по около 1.38 литра дизел на всеки 100 км. и отделя вредни СО2 емисии в рамките на само 36 грама на километър.

Двуцилиндровият двигател предлага "ECO" и "Sport" режим. При движение на първия, който се явява и стандартен, мотора произвежда 27 к.с. при 4000 об/мин. При "Sport" мощността скача до 39 к.с. при същите обороти, а максималния въртящ момент достига до 100 Нм. Колата е снабдена и със старт-стоп истема.     

Хибридният модул е позициониран между дизеловият агрегат и скоростна кутия и се състои от електромотор с мощност 14 к.с. и съединител. Електрическият двигател черпи сила от литиево-йонни акумулатори, позиционирани в предната част на Volkswagen L1.

Ако е необходимо, обикновено по време на ускорение, електродвигателя може да достави около 40% допълнителен въртящ момент. Освен това L1 може да се движи изцяло на електроенергия на къси разстояния.                                               

Тялото на Volkswagen L1 е изградено от въглеродни влакна и тежи само 124 кг. Общото тегло на возилото е 380 кг. Формите не са сред най-приятните за окото, но за сметка на то аеродинамичният коефициент е точно 0.195

Компактното, футуристично возило е способно да развие скорост от 160 км/ч. Ускорението до 100 км/ч. отнема 14.3 сек.

Горивният резервоар има едва 10 литра вместимост, които обаче са достатъчни за пробег от колко 670 км.

Volkswagen L1 трябва да стъпи на обществените улици като сериен модел, някъде през 2013 година.