На автосалон Франкфурт 2009 вече блесна концептуалният Volkswagen L1.
Икономичното двуместно возило, в което пътуващите стоят един зад друг използва хибридно задвижване. За него отговарят дизелов мотор с обем 0.8 литра и електрически двигател с мощност 14 к.с., пише automedia.bg
Двигателят с вътрешно горене се компилира със 7-степенна DSG трансмисия и е поставен в задната част на колата. Този малък двигател е базиран на по-големия 1.6 TDI, който се поставя в Golf BlueMotion. С него Volkswagen L1 изисква по около 1.38 литра дизел на всеки 100 км. и отделя вредни СО2 емисии в рамките на само 36 грама на километър.
Двуцилиндровият двигател предлага "ECO" и "Sport" режим. При движение на първия, който се явява и стандартен, мотора произвежда 27 к.с. при 4000 об/мин. При "Sport" мощността скача до 39 к.с. при същите обороти, а максималния въртящ момент достига до 100 Нм. Колата е снабдена и със старт-стоп истема.
Хибридният модул е позициониран между дизеловият агрегат и скоростна кутия и се състои от електромотор с мощност 14 к.с. и съединител. Електрическият двигател черпи сила от литиево-йонни акумулатори, позиционирани в предната част на Volkswagen L1.
Ако е необходимо, обикновено по време на ускорение, електродвигателя може да достави около 40% допълнителен въртящ момент. Освен това L1 може да се движи изцяло на електроенергия на къси разстояния.
Тялото на Volkswagen L1 е изградено от въглеродни влакна и тежи само 124 кг. Общото тегло на возилото е 380 кг. Формите не са сред най-приятните за окото, но за сметка на то аеродинамичният коефициент е точно 0.195
Компактното, футуристично возило е способно да развие скорост от 160 км/ч. Ускорението до 100 км/ч. отнема 14.3 сек.
Горивният резервоар има едва 10 литра вместимост, които обаче са достатъчни за пробег от колко 670 км.
Volkswagen L1 трябва да стъпи на обществените улици като сериен модел, някъде през 2013 година.
сини свини
на 16.09.2009 в 20:03:48 #5а цената как се КОМПИЛИРА казаа ли от Перник
aз
на 16.09.2009 в 18:14:09 #4бе то хубаво 350 кг, ама ако те чукне един хамър на пътя, той няма да те усети, а ти ще излетиш като пингпонг топче на някъде. Освен, до алеите за велосипедисти да направят и алеи за свръх-леки автомобили.
Зрител
на 16.09.2009 в 13:20:01 #3Двигателят бил КОМПИЛИРАН със скоростната кутия... Двигателят ИЗИСКВА ххх литра дизел на всеки 100 км... Каква изискана терминология, ей! Шаш за простосмъртните!
Доню Д. Донев
на 16.09.2009 в 12:20:37 #2Значи този концепт на Фолсваген е малка крачка в правилната посока. Споменавал съм, че вече се очаква серийното производство на американската Aptera и германското LOREMO, които имат по интересни характеристики от този концепт. Още по-странното е, че първата капкообразна кола, Тропфенваген, се появява в Германия през 1924 г., има дори съветска Чита от началото на 50-те години, а до днес няма серийно производство. Вижте какво се получава със сваляне коефициента на съпротивление от 043 /както е при масовите автомобили/ на 0,195 както е в случая, а капката е с 0,05! Плюс теглото - аман от автомобили с тегло на бронирани машини при съвременните технологии. А какво може да се постигне още - запознайте се с рекордите на Георги Георгиев, фирма Varna, Британска Колумбия /Канада/ за движение с мускулна тяга върху земята. Той държи през последните години всички рекорди и достига скорос малко под 130 км/час! Ама така е - заради антиефективната икономика и политика отдавна и науката и техниката са станали неефективни...
Наблюдател
на 16.09.2009 в 11:44:19 #1Гоуфа кат го пуснем по баира надолу,дава 1,5 разход.Лошото е че е заплануван за 2013 година.А нали 2012 ще е края на света.