След като в края на 90-те Yamaha постави нови стандарти при суперспортните мотоциклети с емблематичния YZF-R1, оттогава компанията се стреми да остане на върха, непрекъснато подобрявайки машината. За 2007 година е подготвен напълно нов модел, съобщават от Speed-Press.

Новото поколение на R1 изглежда леко различно от предходния модел, но това е само на пръв поглед. Под леко променените аеродинамични спойлери се крие напълно нов мотоциклет. Той стъпва на нова алуминиева рама, която е с 30% по-здрава от досегашната. Новото окачване е съобразено с особеностите на рамката и осигурява по-голяма стабилност, както и по-добро поведение в завоите.

В двигателя на R1 има една коренна промяна - вместо 5 клапана, агрегатът вече има по 4 титаниеви клапана на цилиндър. Степента на сгъстяване е увеличена до 12,7:1.
За по-лесен достъп до мощността има нова електронна система за впръскване на горивото, която при ниски обороти използва по-големи инжектори, а при високи-по-тесни.

Максималната мощност на новата R1 е 180 конски сили при 12500 об./мин, благодарение и на новата система за захранване на двигателя с въздух, и на по-доброто отвеждане на изгорелите газове. Радиаторът е с 13% по-голям.

Новата Yamaha R1 ще излезе на пазара до края на тази година. Тя има по-малки и по-леки предни спирачки с диаметър 310 мм, но със същата ефективност като досега.

Снимки: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7