Слуховете за "бейби Ferrari" циркулират отдавна, но напоследък от компанията "изпускат" на час по лъжичка информация, за да поддържат интереса към новия автомобил, чиято премиера е определена за есента по време на автосалона в Париж, съобщава auto-press.net

Ferrari Dino е развит върху скъсена платформа на новото поколение на модела Maserati GranTurismo, който беше представен на публиката през март миналата година, а механиката по всяка вероятност е взета на заем от Ferrari 599.
Едва ли на малкото Ferrari ще намъкнат огромния шестлитров агрегат V12 от флагманските модели Enzo и 599 GTB Fiorano,които работят с подредената предавателна кутия F1 SuperFast.

Под скъсения капак на колата по всяка вероятност е наместен двигател V8 и автоматична предавателна кутия ZF използвана и от Maserati!

V-образната "шестица" на Ferrari от 50-е години стана основа за модерните V-образни осем и 12-цилиндрови двигатели на Маранело.
Тези двигатели по традиция неофициално носят името Dino. Алфредо (още Алфредино или просто Дино) Феррари беше любимият син на великия Енцо Феррари и се смята, че именно той е подсказал на баща си идеята да се развие двигател V6.
В негова чест - младежът умира на 24 години - баща му нарича малкия модел Ferrari Dino.

Според осведомени източници,4,2-литровият двигател на новото Dino ще стане основа за бъдещите двигатели V8 и V12, които ще се наместят под капаците на по-мощните и скъпи модели на Maserati и Ferrari.

Засега не се знае точната цена на новото малко Ferrari, но заради конкуренцията му с подобни модели на Porsche и другите по-достъпни спортни хай-коли се очаква, че от Маранело едва ли ще надхвърлят летвата на 100-е хиляди евро.

Смята се че новото Ferrari Dino ще е сред най-масово правените Ferrari досега, защото прогнозите са за годишна продукция от по 4000 автомобила.