Компанията ‚Лума Енерджи", която управлява електропреносната мрежа на Пуерто Рико, съобщи в четвъртък сутринта местно време, че е възстановила електрозахранването на почти половината от домакинствата след масовото прекъсване на тока, засегнало цялата територия на острова предходния ден, предава "Ройтерс"
Според официалните данни, към 8:10 ч. местно време (15:10 ч. българско време) електричество е било възстановено при 689 651 потребители - около 47% от приблизително 1,5 милиона клиенти на компанията. "Лума" заяви, че екипите ѝ ще продължат да работят денонощно, за да постигнат възстановяване на услугата за 90% от абонатите в рамките на следващите 48 часа.
Причините за прекъсването на електрозахранването все още се разследват, но според предварителен анализ, извършен след нощни въздушни инспекции, инцидентът е започнал с отказ на защитната система, и наличие на растителност върху високоволтова линия между районите Камбалаче и Манати. Според "Лума", това е само част от дългогодишните проблеми, свързани с уязвимостта на електрическата инфраструктура на острова, особено след опустошителния ураган "Мария" през 2017 г., който наложи мащабно възстановяване на мрежата.
"Оставаме ангажирани с трансформирането на системата в по-безопасна и по-надеждна за всички потребители в Пуерто Рико", се посочва в изявление на компанията.
Токовите удари в Пуерто Рико не са рядкост - последният подобен случай се случи в навечерието на Нова година. "Лума Енерджи" пое управлението на електрическата мрежа през 2021 г. и представлява съвместно дружество между канадската енергийна компания ATCO и американската инженерна фирма Quanta Services.