13 жени са изпратили жалба в Комисията за защита от дискриминация.
Тя е срещу реклама на мастика „Пещера" със заглавия "Страст на кристали" и "Сезонът на дините".
Според тях рекламите „във всичките й форми на проявление дълбоко и трайно ги дискриминира като жени", съобщи БНР.
Жалбоподателките смятат, че те нарушават и европейското право за равно третиране на половете при предоставяне на услуги.
В рекламата тъжителките виждат и тормоз на основание пол, тъй като нейното съдържание и послания накърнявали достойнството им и създавали унизителна и обидна среда за тях и за преобладаващата част от жените.
Във връзка с жалбите комисията ще проведе заседание.
QWERTY
на 19.06.2009 в 01:08:33 #166БРАВО за жалбата, пожелавам успех на тези ГРАЖДАНИ!
raylight
на 19.06.2009 в 00:37:11 #165че да не би глупостта и простотията да са красиви? Сега остава да ми кажете, че харесвате тая фараонска маска, Андреа
motorista
на 18.06.2009 в 23:35:03 #164Епа като са грозни ше се жалват!
tranquiler
на 18.06.2009 в 20:08:43 #163Папа, бликаш от идеи. Днес си неотразим.

Ъх-000
на 18.06.2009 в 19:43:05 #162Особено след 3 мастики
Ъх-000
на 18.06.2009 в 19:41:12 #161Папа, н'дей така, ако си плащат ще получат "любов и уважение"
reactor
на 18.06.2009 в 19:17:25 #160хех, лелките са се ядосали, защото след гледане на тази реклама мъжете им по един месец не щат да ги погледнат
Ъх-000
на 18.06.2009 в 18:39:07 #159Тъндър браво, с някои неща и Господ не може да спори
cvetkov
на 18.06.2009 в 17:42:20 #158Тия 13-те сигурно са много грозни, че да изпаднат в такъв делириум ...
tup
на 18.06.2009 в 17:28:01 #157Абе Матю, щом ти се налага да фугираш ... за кво ти е алкохол , провай с пръстче
samoray
на 18.06.2009 в 17:25:57 #156казва се "лийкидж"
thunderlord
на 18.06.2009 в 17:25:48 #155Естествен лед и любовен огън Мастиката има стогодишна история и лечебни свойстваОт , меко, пухкаво. Що е то?Беше един горещ августовски ден на 70-те години, по време на студентската бригада. Връщайки се от полето, веселата ни група мечтаеше за по една разкошна мелба, каквито тогава бяха модни по софийските заведения, или поне студена кола, което беше върхът на американската мечта. Естествено в празната селска кръчма нямаше нищо подобно, дори и бирата беше лукс. Позадрямалият кръчмар се ухили на нашите въпроси и ни каза: “Сега ще ви дам нещо, което ще ви охлади отвътре, но ще запали огън в сърцата ви.” Това беше по една малка мастика на кристали и ледена жълта лимонада. Тогава за първи път открих питието с неподозиран освежаващ аромат, естествен лед и сладост, която изпълва устата и успокоява душата. Името мастика според речника на Найден Геров е от гръцки произход и означава дъвка. А според наръчника на винаря на професор Неделчев тя се произвежда по топъл начин, чрез преваряване на ракия с плодова добавка на анасон (5-10 кг на 100 л) и 250-300 г дъвка. Резултатът е безцветна спиртна напитка със съдържание на алкохол от 40 до 55%. Родината на мастиката е гръцкият остров Хиос, а по времето, когато се е появила (някъде през ХVIII век), той е бил в пределите на Османската империя и е носел турското име Съкъз, което означава дъвка. Там наред с чудесното сладко грозде и ароматния анасон се отглежда и мастиковото дърво, от смолата на което се получава натуралната или бялата дъвка (mastix). Тези съставки са в основата на прочутата хиоска мастика, която е много популярна в Европа, а и у нас до Втората световна война. Един от най-известните любители на това питие тогава е бил цар Борис III. Според една легенда бъдещият цар по време на Първата световна война спасил от тежката участ на военнопленник един симпатичен гръцки младеж, който се оказал син на най-големия производител на хиоска мастика. Оттогава царят получавал всяка година по една бъчва от чудесната течност. В България мастиката прониква през ХIХ век главно чрез турците, но и чрез станимъшките търговци на вина, в резултат на което започва производството на известната станимъшка мастика, а по-късно и на заарска мастика, които споделят съдбата на хиоската мастика - престават да съществуват през 30-те години на миналия век. Ако погледнем от друга страна, мастиката може да се нарече още и Напитка от анасон плодовете на който са ароматни и със сладникав вкус и съдържат от три до шест процента етерично масло, съставено от 80-90% анетол. Това е субстанция, която под 0°С кристализира на малки бели плочки. Анасоновата напитка е разпространена в Югоизточна Европа (Гърция, България, Югославия, отчасти Румъния), Мала Азия (Турция), Близкия изток (Израел, Сирия, Ливан) и Средиземноморието (Италия, Франция) или от Каварна до Марсилия. За разлика от България в останалите държави производството е чрез смесване на дестилати от виноматериали, като освен анасон се добавят копър, кориандър и други билки. В Гърция е узо (ouzo) с алкохол от 38 до 46%, в Турция йени ракъ (yeni raki) - “нова ракия”, с алкохол 45%, в Италия аниче (anice) с алкохол 40%, във Франция - анизет (anisette), а в Близкия изток - арак (arak). Във Франция е добре да поръчвате по името на производителя като “Перно” (Pernod) - 40% алкохол, или “Рикар” (Ricard) - 45% алкохол (и двете напитки са със светлокарамелен цвят), защото иначе има опасност да ви донесат анасонов ликьор, анизет на “Мари Бризар”. Навсякъде можете да познаете разновидностите на мастиката по преобладаващия син свят на етикета и съдържащите се в него чуждоезични наименования на анасона - anise или pastis. Тук трябва да споменем, че съществува още един метод за производство на мастика - тъй нареченият студен начин, или смесването на спирт с омекотена вода, анетол от един до шест грама на литър (в някои видове мастика се добавя и дъвково масло) и подслаждане със захар. Казват, че удоволствието от тази напитка може да се сравни само с удоволствието от второто вино или от собствената съпруга. Може би на това се дължи загубата на популярността на българската мастика. А допреди десетина години, когато нашенецът имаше късмета да види Босфора или Бяло море, мастиката беше единствената конвертируема валута, която можеше да използва свободно. Как да познаем истинската мастика? На първо място по богатия и силен аромат, след това по дребните Блестящи кристали (а не парцали) които се образуват за няколко часа при температура под 0°С и се запазват дълго в хладилника. И най-сигурно - на следващия ден, сещате се защо. Но като че ли в момента нямаме избор или мастиката не е това, което е. Доказано е, че в малки количества мастиката е лечебна, защото анасонът има многостранни действия - тонични, стимулантни, диуретични, болкоуспокоителни и дори като слаб наркотик. Физиологичното му въздействие е двойно - първо възбудително, а след това успокоително. Помага при болки на стомаха, спазми в червата, задух, кашлица, пресипналост, възпаление, пясък и камъни в бъбреците, увеличава млякото у кърмачките, действа като афродизиак. Как се пие мастиката? С мезе - казваше дядо ми, въпреки че някой ще възрази, че в нея е и мезето. За разлика от другите народи, които я пият разредена с вода и лед, българинът я обича преди ядене изстудена на кристали (“с нафталин”, “развалена”) от май до септември. Най-добре върви със (също казваше дядо ми) зелена салата, полята с кисело мляко, млечни салати с краставици или печени чушки, шопска салата, маслини, тарама хайвер, чирози, домати и кьопоолу. За една следобедна мастика чудесно мезе е грозде или диня. Тя се подготвя, като се инжектира в нея със спринцовка 100 г мастика и след това престоява в хладилник 5-6 часа. Следобедната мастика може да се пие и в състава на коктейл, като всички коктейли с узо могат да се правят и с мастика. Но най-популярният е “облак” - мастика и мента 1:1 и няколко капки лимонада за заоблачаване. Е, някои го предпочитат 2:1 в полза на мастиката,
thunderlord
на 18.06.2009 в 17:12:16 #154Lara Croft | 18.06.2009 14:02 "Ей, жени. Оная работа, най-много от мастиката щръква" Дрън, дрън. От собствен опит знам. Най-добрия секс е след лека вечеря и умерена употреба на марково скъпо уиски. В краен случай чаша вино. А при наливане с бира, ракии, мастики на мъжете им увисва като сопол Ларке , повредата явно е в твоя телевизор,
Най- добре вземи едно огледало и се поогледай отдоле ... да не би да има някой...Уайт Хорс..а... пардон Уайт Флоуидж

Матю
на 18.06.2009 в 17:07:34 #153Гледай внимателно рекламите и ще разбереш.
Ъх-000
на 18.06.2009 в 17:05:54 #152"равно третиране на половете при предоставяне на услуги"
Само не мога да разбера как да ползвам дамски превръзки
Матю
на 18.06.2009 в 17:03:43 #151XML, а може би "те" се отнася за жалбоподавателките, а не за рекламите?
Бойчо
на 18.06.2009 в 17:02:47 #150thunderlord, така си и знаех.

XML
на 18.06.2009 в 17:01:40 #149Ъ? ------ Жалбоподателките смятат, че те нарушават и европейското право за равно третиране на половете при предоставяне на услуги ----- Рекламата на мастика е реклама на услуга ли?
Сещам се че имаше една друга реклама - на бира - дето се всяваше бунт срещу жените, защото мъжете знаят "защо"... разбирам тази реклама на бира да обсъждаха, а как точно решиха, че този клип на мастика „Пещера" ги "дискриминира"...
Да не би да е "скрита" реклама на мастика „Пещера"

thunderlord
на 18.06.2009 в 16:57:00 #148thunderlord, не знаех, че и ти влизаш в тази група и имаш нужда от мастика със силикон, за да "вдигнеш самолета". С Мастиката и чалгата се развличам ... Бойчо, а жените ги разкандъчвам и без афродизиаци , все още...

Ъх-000
на 18.06.2009 в 16:54:02 #147Бойчи, в живота 2 и 2 е суинг човече