За два месеца броят на жалбите до мен се увеличиха с около 30%. Най-много жалби получихме, свързани с потребителските права на хората, които остават без работа и не могат да погасяват своите задължения. Това заяви омбудсманът Диана Ковачева в ефира на Bulgaria ON AIR.

Тя сподели, че потребителските жалби, които са с най-голям ръст, са тези срещу топлофикациите в страната и решенията на КЕВР.

Ковачева коментира, че е сезирала и МВР заради нарушаване на основни конституционни права на хората, а именно правото на придвижване. Става въпрос за новата система на МВР, която събира неплатени фишове за глоби на границата.

Омбудсманът пита КЕВР защо цената на газа се променя, а сметките остават високи

Омбудсманът пита КЕВР защо цената на газа се променя, а сметките остават високи

Тя настоя цената да се определя всеки месец

По Конституция всеки има право по всяко време, когато реши, да напусне пределите на страната, категорична е Ковачева.

Омбудсманът допълни, че глобите трябва да бъдат събирани, но е смущаващ фактът, че около 100 млн. лв. не са събрани.

ИПБ негодува срещу проверките за неплатени пътни глоби на ГКПП

ИПБ негодува срещу проверките за неплатени пътни глоби на ГКПП

Те настояват МВР да предприеме реални мерки

Това е задължение на НАП. Не е удачно подобни вземания да бъдат прехвърляни към частни съдебни изпълнители. Проблемът е, че не може упражняването на конституционни права, каквото е преминаването на границата и напускането на страната, да бъде обвързано с изпълнения на задължения, подчерта Диана Ковачева.

Тези глоби трябва да бъдат събирани от НАП, трябва да бъдат събирани своевременно и не бива да се допуска, когато хората стигнат на границата, да бъдат изненадани за глоби, които не са били информирани, добави Ковачева.