108 души са загинали на АМ "Тракия" между 2017 и 2020 г. Това показва изследване на Института за пътна безопасност.

Ранените за същия период пък са 1080 души.

Tези данни превръщат АМ "Тракия" в магистралата с най-висок риск да загинеш в България.

От ИПБ посочват, че на всички останали магистрали за същия период са загинали общо 74 души, а пострадалите са 603 души.

Двоен скок на жертвите на катастрофи у нас за месец

Двоен скок на жертвите на катастрофи у нас за месец

Богдан Милчев е притеснен от сериозния проблем с монтажа на мантинели

Организацията изтъква, че въпреки че през последните 10 години рискът да загинеш от ПТП у нас е един от най-високите в целия ЕС, ние продължаваме да имаме и най-високата разрешена скорост на автомагистрала в цяла Европа - 140 км/ч.

От Института определят като "безотговорно и непрофесионално" мълчанието на държавните институции по неправилното според тях решение през 2012 г. за увеличаване на максимално допустимата скорост на магистралите.

Институтът за пътна безопасност настоява за незабавни политически и експертни решения за нормализиране на пътнотранспортната обстановка в страната.

С кола от Швеция до България - шансът за катастрофа у нас е 4 пъти по-голяма

С кола от Швеция до България - шансът за катастрофа у нас е 4 пъти по-голяма

Доклад на ИПБ оценява качеството на пътищата в България

Те изтъкват, че България е единствената страна в ЕС, при която се отчита увеличение на жертвите от ПТП от май тази година с повече от 40% спрямо 2020 година. По техни данни през тази година от май до 20 юни са загинали 88 души, а за същия период на миналата година те са били 53 души.

От представена карта на черните пътища в България става ясно, че път I-5 (който включва отсечката Русе-Бяла) е отнел живота на 80 души при 1301 катастрофи. 50 са жертвите по път I-1 от Видин до Кулата, 25 са загиналите по отсечката Български извор-Микре, също толкова - по пътя Пловдив-Асеновград.