У нас мантинелите са бутафорни. Това заяви пред bTV Богдан Милчев от Института по пътна безопасност.

Думите му са по повод поредния пътен инцидент, при който два тира се сблъскаха челно на АМ "Тракия", след като единият е пресякъл мантинелата и е навлязъл в насрещното. Въпреки че причината за катастрофата все още не е установена, прави впечатление, че мантинелите в района са нови.

Милчев обясни, че се вижда как болтовете не са хванати, а гайките са развити.

ИПБ: В България няма път, където мантинелите да са наред

ИПБ: В България няма път, където мантинелите да са наред

АПИ е в основата на лошото състояние на еластичните огради, убедени от ИПБ

По цялото протежение мантинелата е хваната с един болт, тя е тривълнеста и би следвало да бъде хваната поне с два болта, посочи експертът и настоя Пътната агенция да представи монтажните протоколи и проекта за монтаж. По негови думи подобен клас мантинели би трябвало да спират и камиони.

"Наши доклади са констатирали, че имаме много сериозен проблем с монтажа на мантинели. Аз съм скептичен, че нещо ще се подобри, защото от май до днес имаме лавинообразно увеличение на жертвите при ПТП-та, с близо 50%", заяви Милчев.

България на второ място в ЕС по загинали в катастрофа

България на второ място в ЕС по загинали в катастрофа

За 2018 г. у нас са настъпили 6684 тежки ПТП-та