Агенция "Пътна инфраструктура" изразходва повече средства за ремонти. За 2020 година бюджетът на агенцията и изразходваните средства са в пъти повече спрямо 2019 г. Това заяви в студиото на "Денят започва" председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Георги Терзийски.
Толсистемата и в момента генерира приходи. Кризата, която настъпи, промени обема на превозите., специално тежкотоварните намаляха с 30%. Той каза, че срутищата се образуват за кратко време заради резките температурни амплитуди. По думите му експерти извършват денонощни огледи за рискови процеси.
Принуждаваме се да усложняваме пътуването на хората, за да ремонтираме. Това заяви Терзийски по отношение ремонтите по магистрала "Струма". Терзийски обясни още, че за разлика от свлачищата срутищния процес се образува за много кратко време и това се дължи на резките температурните амплитуди и овлажняването на скатовете. Водата влиза в пукнатините замръзва, размразява се и това отключва срутищен процес, посочи той
3 години е гаранцията на ремонта на отсечката от магистрала "Тракия", който започва днес.
Припомняме, че движението на АМ "Струма", в отсечката от 7-ми до 9-ти км бе ограничено в двете посоки заради струпалото се вчера свлачище.
По повод започващия днес ремонт на участък от АМ "Тракия" между отбивката за АМ "Марица" и п. в. "Чирпан-Изток" Георги Терзийски посочи, че гаранционния срок по нормативна уредба за ремонтни дейности е 3 г. и той е различен от този при изграждането на нови магистрални участъци, който е 7 г. Председателят на АПИ съобщи, че предстои ремонт на участъка при 234-ти км от АМ "Тракия" в област Бургас. В отсечката от дъждовете и интензивния трафик се отвориха дупки и те са запълнени със студена асфалтова смес. Възложено е изготвянето на проект за ремонт и на този участък от автомагистралата, съобщи Терзийски.
Източник: БГНЕС
Друг важен обект, на който се работи, е обновяването на тръбата за София на тунел "Витиня". Георги Терзийски обясни, че е имало опасност от срутване на съоръжението преди началото на строителните дейности. През 2019 г. и 2020 г. след обследване с георадари и след обстоен анализ на начина, по които е извършено строителството на тунела е установено, че не е положена хидроизолация по дължината на цялата тръба. Водите от скатния масив са довели до компрометиране на конструкцията, което е причина за удължаването на ремонта.
Източник: БГНЕС
В момента всички основни дейности са приключили и предстои монтирането на LED осветление и видео наблюдението. Очакваме доставката от Германия, която се забави с около месец, и се надявам до 2 месеца тунелът да бъде отворен за движение, съобщи Терзийски. Той обясни още, че между двете тръби на тунела са построени три напречни връзки, за да отговаря "Витиня" на всички европейски директиви за безопасност на тунелите.