Със съжаление отбелязваме, че това е поредният случай, в който закъснение на полет по причини, които не зависят от авиокомпанията, се отразява в много медии недостоверно, с избирателно цитиране на фактите, за сметка на обширно представената позиция на засегнатите пътници и с тенденциозни внушения за състоянието на авиокомпания "България Ер" като цяло.

Позицията си националният превозвач изказва по повод разпространено вчера от секретариата Симеон Сакскобургготски писмо с разказ-изявление на анонимен негов гост. В него се разказва за премеждията му по време на полет от Мадрид до София. В нетипичен за изявленията, публикувани до този момент на сайта на господин Сакскобургготски, стил от първо лице се разказва за закъснение на полета, липса на предоставена информация, както и закъснение на багажа. Също така се призовава да се преосмисли на държавно ниво случката с оглед на предстоящото българско председателство на ЕС и индиректно се препоръчва друг подход.

Затова от News.bg се обърнахме с молба за официална позиция от страна на авиокомпания "България Ер".

Към 08.08.2017 г. няма полети, които да закъсняват с повече от стандартните 20 минути, а справка от Оперативна дирекция на авиокомпанията показва, че за последния месец полетите, които са закъснели с повече от 3 часа, са 5 от общо 750 изпълнени. Полетът от Мадрид до София е закъснял с 55 минути по независещи от авиокомпанията причини, посочват от компанията.

Според позицията твърдения и внушения, направени в публичното пространство, не само са неверни, но създават негативно отношение към "България Ер" и насаждат допълнителен стрес у пътниците на всички авиокомпании.

"Казусите, свързани с работата на обслужващите агенти, метеорологичните условия и техническите проблеми, са общи, независимо че медийният интерес е насочен само към националния превозвач", посочват от авиокомпанията.

Заявява се категорично също, че техен ангажимент и приоритет номер 1 е да гарантират безопасността на пасажерите, независимо от статуса им в обществото, съгласно международните протоколи за сигурност в авиацията, какъвто е и случаят с допълнителното превозване на багажа. С оглед на сигурността на пътниците и заради високите температури на летището в Мадрид, за да се гарантира безопасният полет, командирът е взел решение багажите на пасажерите от полет FB472 да бъдат извозени с друг полет, което е задължителна процедура за сигурност в такива ситуации.

От авиокомпанията посочват още, че проверка на Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" е установила, че няма системни проблеми или нередности в работата на "България Ер". Случаи на закъснения могат да се наблюдават при формасжорни обстоятелства (метеорологични условия, технически причини), но те са изключения, а не тенденция.

"България Ер" е започнала нови проверки на работата на външните фирми, обслужващи агенти на авиокомпанията по летищата в чужбина. На базата на резултатите от проверките ще бъдат направени всички необходими промени за подобряване на качеството на обслужването и информиране на пътниците на място.