Със съжаление отбелязваме, че това е поредният случай, в който закъснение на полет по причини, които не зависят от авиокомпанията, се отразява в много медии недостоверно, с избирателно цитиране на фактите, за сметка на обширно представената позиция на засегнатите пътници и с тенденциозни внушения за състоянието на авиокомпания "България Ер" като цяло.
Позицията си националният превозвач изказва по повод разпространено вчера от секретариата Симеон Сакскобургготски писмо с разказ-изявление на анонимен негов гост. В него се разказва за премеждията му по време на полет от Мадрид до София. В нетипичен за изявленията, публикувани до този момент на сайта на господин Сакскобургготски, стил от първо лице се разказва за закъснение на полета, липса на предоставена информация, както и закъснение на багажа. Също така се призовава да се преосмисли на държавно ниво случката с оглед на предстоящото българско председателство на ЕС и индиректно се препоръчва друг подход.
Затова от News.bg се обърнахме с молба за официална позиция от страна на авиокомпания "България Ер".
Към 08.08.2017 г. няма полети, които да закъсняват с повече от стандартните 20 минути, а справка от Оперативна дирекция на авиокомпанията показва, че за последния месец полетите, които са закъснели с повече от 3 часа, са 5 от общо 750 изпълнени. Полетът от Мадрид до София е закъснял с 55 минути по независещи от авиокомпанията причини, посочват от компанията.
Според позицията твърдения и внушения, направени в публичното пространство, не само са неверни, но създават негативно отношение към "България Ер" и насаждат допълнителен стрес у пътниците на всички авиокомпании.
"Казусите, свързани с работата на обслужващите агенти, метеорологичните условия и техническите проблеми, са общи, независимо че медийният интерес е насочен само към националния превозвач", посочват от авиокомпанията.
Заявява се категорично също, че техен ангажимент и приоритет номер 1 е да гарантират безопасността на пасажерите, независимо от статуса им в обществото, съгласно международните протоколи за сигурност в авиацията, какъвто е и случаят с допълнителното превозване на багажа. С оглед на сигурността на пътниците и заради високите температури на летището в Мадрид, за да се гарантира безопасният полет, командирът е взел решение багажите на пасажерите от полет FB472 да бъдат извозени с друг полет, което е задължителна процедура за сигурност в такива ситуации.
От авиокомпанията посочват още, че проверка на Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" е установила, че няма системни проблеми или нередности в работата на "България Ер". Случаи на закъснения могат да се наблюдават при формасжорни обстоятелства (метеорологични условия, технически причини), но те са изключения, а не тенденция.
"България Ер" е започнала нови проверки на работата на външните фирми, обслужващи агенти на авиокомпанията по летищата в чужбина. На базата на резултатите от проверките ще бъдат направени всички необходими промени за подобряване на качеството на обслужването и информиране на пътниците на място.
MyH4o
на 09.08.2017 в 18:37:30 #3Сигурно някой като пичагата на амфети от Комент 1 е бил въпросния гост...
spoter
на 09.08.2017 в 11:16:35 #2Наистина е жалко да чета, за поредния опит за сензация на медиите, на гърба на нещо българско. Типично по нашенски, вместо да защитим ние нападаме. Тъжно, наистина. Аз не виждам никаква сензация или проблем в тази ситуация, описана от анонимния пътник. Ако човек погледне в гугъл, ще види, че това са ежедневни ситуации във всички авиокомпании по света.
dollar
на 08.08.2017 в 22:29:16 #1също така много е приятно да гледаш как стюардесите се забавляват и се разлагат по свободните кресла в бизнес класата, това е гледка възможна само в Bulgaria air