Спешният телефон 112 масово се използва за справки. Голяма част от гражданите го набират като информационен телефон с цел да поискат например номера на някоя институция, да получат някаква справка, да попитат какво е времето или каква е пътната обстановка.
Това съобщи говорителят на дирекцията "Национална система 112" Данка Недялкова, цитирана от радио София.
Това са сигнали, на които ние не можем да отговорим и за това е важно хората да запомнят, че телефон 112 не е информационен телефон или телефон за справки, а е само и единствено за спешни случаи, категорична бе тя.
От думите на Недялкова стана ясно, че към момента 70% от повикванията към линията не се отнасят до спешна помощ. В последната една година са регистрирани над 4 милиона и 300 хиляди повиквания. От тях милион и половина са сигналите от компетентността на службата.
Телефон 112 е телефон за спешни случаи и се използва за ситуации, в реално са застрашени здравето, живота, сигурността и имуществото на хората и съответно трябва да бъдат активирани тези служби, които имат отношение към решаването на тези проблеми. Извън тези ситуации не следва да се търси телефон 112, обясни Недялкова.
От регламентираните повиквания на телефон 112, най-голям процент се отнасят до спешната медицинска помощ, следват произшествията, изискващи намеса от страна на полицията и пожарните служби.