Близо 56% от българите никога не са пазарували онлайн, сочи национално представително проучване на "Тренд", направено между 16 и 22 юли сред 1007 пълнолетни български граждани. Една от главните причини е връзката между възрастта и онлайн пазаруването - едва под една пета от най-младите хора не пазаруват онлайн, докато при по-възрастните - над 70 години, този дял е 96%. По-образованите хора са по-склонни да пазаруват онлайн, както и тези с по-високи доходи. Около 45% от хората, които пазаруват онлайн винаги или понякога, посочват, че през последната година все по-често използват тази опция. Заради пандемията от коронавирус пазаруването онлайн става все по-популярно.

При пазаруване на големи уреди като печки, хладилници и перални 59% отговарят, че пазаруват само от големи вериги и на място. Основните изисквания за големите домакински електроуреди са да бъдат съобразени с бюджета, да имат дълъг гаранционен срок, да са енергоспестяващи, да могат да се видят на място в магазин и чак на последно място - да могат да бъдат поръчани онлайн.

Как да върнете стока след онлайн пазаруване

Как да върнете стока след онлайн пазаруване

За да няма излъгани и недоволни на първо място е нужно всеки един да знае правата си

Проучването определя и най-важните изисквания на потребителите при избора на електроуред. За най-голяма част от тях (74%) това са цената и дългият гаранционен срок, след това е разходът на електроенергия (64%).

Данните, представени днес, са от национално представително проучване на агенция "Тренд" по поръчка на "Бош Домакински уреди България".