"Екологията винаги е била водеща за нас." С такъв коментар премиерът Бойко Борисов инспектира работата по отстраняването на мазута от потъналия през 1921 г. край Созопол кораб "Мопанг".
Премиерът подчерта, че е осигурено финансиране, за да може водолазите и екипите по източването да влязат при достатъчно добри условия. Той подчерта, че дейностите по премахване на мазута от кораба трябва да се провеждат при спазване на всички мерки за безопасност.
Министър-председателят Бойко Борисов се срещна с екипа, който работи по отстраняването на мазута.
От Изпълнителна агенция "Морска администрация" и водолазния екип съобщиха, че днес времето не позволява да започнат действията по източване на потъналия плавателен съд.
Министър-председателят Борисов уточни, че работата по премахването на мазута ще започне веднага щом условията го позволяват.
По думите му течът е спрян, което не налага спешното пускане на водолази, които да рискуват живота си.
Той припомни, че е възложил на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски и Изпълнителната агенция "Морска администрация" да започнат незабавни действия за отстраняване на замърсяването.
На 22 август на заседание на Министерския съвет беше одобрен план за действие във връзка с потъналия кораб.
Отпуснатите средства за справяне с проблема възлизат на 2,454 млн. евро. Сумата ще се използва за техника и екипи, които да работят по отстраняването на теча и е предвидена за максималния срок на работа - над 50 дни, при хипотеза за пълни резервоари - 650 тона мазут.
Припомняме, на 12 август корабът "Мопанг" изпусна големи количества мазут край Созопол. Предприети бяха съответните мерки за овладяване на разпространението на гориво. Институциите увериха, че няма опасност за живота и здравето на гражданите.
На 13 август транспортният министър Ивайло Московски заяви, че ситуацията е овладяна, но трябва да се вземат мерки за източването на останалото количество мазут.
Вчера, 22 август почиващи сигнализираха за появата на мазут и на плаж "Корал".
Според журналиста Михаил Заимов има опасност от допълнителни разрушения на кораба и за една минута на повърхността да изплуват над 100 т гориво.
Vlady
на 29.08.2018 в 18:18:36 #3Присъствието на д-р. Борисов не е нужно - запалване на изтеклото гориво е практически нереално и няма нужда от гасене.
DedoGocho
на 23.08.2018 в 15:55:30 #21. Какво ще стане при изпомпване на 50% процента от горивото и направихте ли изчисления на промяната на здравината на корпуса следствие промяна на силите на огъване и срязване . 2. какви са разчетите ви при 75% и как ще осигурете или не допуснете навлизане на вода на мястото на прехвърлено гориво . 3. Сигурни ли сте че няма изтичане от разходните танкове намиращи се в машинно отделение и не контактуващи с корпуса на корабът. Как ще бъдат обезопасени евентуално . 4. Запознати ли сте с метода на товарене Хидростатик баласт лодинг описан в МРПОЛ правило 17 и защо не се използва след като е международно признат е много по- евтин . 5. След като танковете не са измити и дори да прехвърлите успешно 90-92% в което силно се съмнявам как ще спрете разлива на образувалата се водо- мазутна смес 6. Как беше използвана скъпо струващата система за контрол на нефтени разливи разработена от Морско училище с европейски пари
QWE
на 23.08.2018 в 13:30:15 #16 ФЕВРУАРИ 2012: Ето и днес. Знам, че някои от вас ще кажат евалла на премиера, че отиде при бедстващите. Добре, ама малко преигра, не ли? Не беше редно чак да си рискува живота. „Господ да ни пази, дано да стигнем село Бисер!”, прекръсти се отзарана в ефира на БНТ. Според него рискът да паднат хеликоптерите, поради обледяване на витлата, бил много голям. Та се наложило лично да се качи, „за да докаже, че не е опасно „Кугър”-ите да летят…” Що трябва да се прави на летец-изпитател? Зер може от всичко да отбира? От саденето на картофа та до летенето „Кугър”-ите? Дет викаше един пич, „Някои не ги бива за нищо, но са способни на всичко." Между другото, като обясняваше за вертолетите, се изпусна: „Над половин милиард сме дали, а те могат да летят само над пустинята и лятно време да ходим до морето с тях…” До морето? Лятото ми докладваха агенти, че на тия от НСО им било писнало всеки петък да бримчат до Варна. Което обяснява тена на премиера. Щото то си личеше, че не е от ритането на топка. От ритане се хваща текезесарски тен, а на премиера беше златист, морски. Значи всеки петък на морето! Миро осигурявал „куците” прасенца и водел котленски цигани да им свирят. Но аз тогава не посмях да ви го споделя, защото нямах втори източник. Но сега, след като и премиерът го потвърди, мога да го кажа с чиста съвест.