От 1 февруари ЧЕЗ Разпределение България променя ценоразписа на услугите, които компанията предоставя, включително и тази за повторно включване на електрозахранването.

Цената на стандартната услуга за възстановяване на електрозахранването на прекъснат за неплатена електроенергия потребител от електрическо табло до 24 часа става 19 лева с ДДС, а експресната услуга - в рамките на 6 часа, е с цена от 38 лева с ДДС.

Компанията предприема тази стъпка в изпълнение на протоколно решение на ДКЕВР.

От ЧЕЗ обаче обявиха, че ще продължават да защитават позицията си, че така определените пределни цени на услугите за повторно включване на електрозахранването не са справедливи и ощетяват редовните й клиенти.

Основен аргумент според тях е Законът за енергетика, в който се казва, че цените на услугите на компанията не са предмет на ценова регулация. От ЧЕЗ обявиха още, че ще изчакат решението на Върховния административен съд.

При определянето на цените за възстановяване на електрозахранването се взема предвид средното време за извършване на прекъсването и възстановяването, броя на служителите, необходими за извършване на манипулациите, разходите за транспорт, механизация, комуникации и всички други разходи за един служител на дружеството.

Според ЧЕЗ обаче анализите показват, че така определената цена за възстановяване на електрозахранването на прекъснат за неплатена електроенергия потребител не покрива реалните разходи за извършването на услугата.

Това ощетява всички останали редовни клиенти, тъй като разликата индиректно се покрива от тези, които заплащат своите сметки навреме.

В подкрепа на твърдението на ЧЕЗ, че пределната цена от 19 лева не отговаря на пазарната логика, са и резултатите от обществена поръчка за избор на подизпълнител за тази услуга в някои райони на Западна България, обявиха от компанията.

Те изразиха надежда, че в близко бъдеще ДКЕВР ще приеме цени на услугите, които ще покриват реалните разходи.