Съпредседателят на Демократична България Христо Иванов днес подаде сигнали до Агенцията за държавна финансова инспекция (АДФИ), до Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) и до Европейската комисия заради начина, по който държавното дружество "Автомагистрали" е получило и изпълнява договори за близо 5 млрд. лева за пътни строителни дейности. Сигналът в ЕК е за нарушаване на европейските правила при обществените поръчки.
В последните години дружеството получи огромни суми за строителство на пътища като автомагистрала Хемус", както и за ремонтни и укрепителни дейности. Според Иванов средствата не само се възлагат на тъмно, като се заобикаля Законът за обществените поръчки и се използва възможността за т.нар. "вътрешно възлагане". Впоследствие "Автомагистрали" прехвърля работите на частни фирми, заобикаляйки законовата забрана да наема подизпълнители. Реално в цялата схема липсва прозрачност, липсва конкуренция, липсва отчетност и публичен контрол.
Припомняме, че и социалистите също поискаха одит на дружеството.
От "Демократична България" посочват още, че в тази ситуация никой не може да каже кой носи отговорност и да гарантира за качеството и припомнят публикациите и експертни мнения, според които отсечки, изпълнявани от "Автомагистрали", струват до два пъти по-скъпо от други сравними като сложност и изпълнение пътни участъци.
"Магистрала "Хемус" е проект с огромно национално значение, който ние подкрепяме, само че искаме да стане бързо, евтино и добре. Вместо това Борисов взима "Хемус" и нагло и открито казва, че ще стои на власт докато не го построи. Всъщност, ще стои на власт, докато не той и неговите приятели не осмучат през тази схема, използвайки "Хемус" за оправдание, колкото може повече. Христо Иванов се ангажира и в следващия парламент със законодателни промени да затворят тази корупционна дупка на първо място с въвеждане на реални електронни обществени поръчки, като така се гарантира прозрачност на всички етапи от възлагането до изпълнението.
Ilyo
на 28.01.2021 в 22:09:53 #1Сигнали всеки може да внася, обаче малко хора могат да свършат работа.