Българското правителство няма хал хабер какво да прави с транспорта в България. Това заяви по време на брифинг Борислав Гуцанов от редиците на БСП Варна.

„Добре е, че се строят магистрали, но в България транспортът не е само магистрали и не е само да се отиде на плаж от София до Бургас. Черно море не е само българска граница, но вече сме и европейска граница и трябва да се възползваме от това", заяви той.

На пресконференцията присъства и бившият транспортен министър Петър Мутафчиев, който разказа за „някои от безобразията на управляващите по време на транспортната система". По думите му за 3 години настоящото управление не успяло да реализира нито една концесионна сделка на инфраструктурен обект в областта на транспорта с изключение на новия терминал на пристанище Бургас, реализиран с японския заем.

Според Мутафчиев това бездействие е създало множество проблеми за развитието на транзитния транспорт в България, както и е попречило на усвояването на повече товари през Черно море от БДЖ и българския автомобилен транспорт.

„Притеснително е и 3-годишното бездействие по отношение на геостратегическите проекти, които преминават през България - започваме реализацията на нови терминали на пристанищата Бургас и Варна за контейнери, което щеше да съживи развитието на интермодалния транспорт", коментира още бившият министър.

Той е категоричен, че правителството на Бойко Борисов и двамата транспортни министри са направили всичко възможно тези проекти да бъдат спрени: „Спряно беше и финансирането на интермодалния терминал в София, а средствата бяха насочени към метрото."

Мутафчиев подчерта, че всичко това са груби грешки на сегашното управление, които ще имат сериозно последици за бъдещото развитие на транспортната система в България. Мутафчиев прогнозира забавяне на строителството по автомагистрала „Струма" в отсечката от Благоевград до Сандански, което ще доведе до затруднения за пътуващите до Гърция.

Притеснително за БСП е и 3-годишното политическо бездействие за изграждането на коридор номер 8 от Черно море - Западните балкани - Южна Европа. „България и Италия трябваше да се превърнат в двигател в изграждането му, но за съжаление при нито една от срещите между премиерите на двете страни този въпрос не беше обсъждан", каза Мутафчиев.

Той недоумява как министъра на транспорта заявява 9 месеца преди изборите, че ще започнат концесия на всички пристанища и летища: „Как ще отдадем на концесия пристанищата във Варна и Бургас без да има концепция за това", запита Мутафчиев и допълни: „Какво става с летището в Балчик, защо се спират интермодалните терминали?".