Институтът за пътна безопасност извърши сравнителен анализ на пътнотранспортния травматизъм на АМ "Тракия" в отсечката от км 169-208 между Чирпан - Стара Загора за периода 2015-2020 г.

От него става ясно, че от 2015 до 2017 г. включително са загинали 13 души. След ограничаването на скоростта до 90 км/ч през 2018 г. до юни 2020 г. са загинали 3 души, като това прави намаление със 73%. Същата тенденция е установена при ранените -намалението там е с 48 %, при тежки катастрофи - с 47%.

От Института считат, че непредприемането от страна на Агенция "Пътна инфраструктура" на адекватни действия още през 2015 г. за въпросната отсечка и отлагането на извършването на ремонт с 5 години довежда до загубата на живот на 16 души и 87 тежко ранени.

Европейският център за транспортни политики още чака междуведомствена група за катастрофите

Европейският център за транспортни политики още чака междуведомствена група за катастрофите

Искат ПТП-тата да се разследват със специална технология

Те посочват, че в транспортната система у нас има десетки подобни участъци, където не се предприемат действия до настъпването на тежки пътнотранспортни произшествия. Според Института са необходими незабавни структурни и персонални промени във всички институции, които отговарят за безопасността на движението по пътищата в страната.

Липсата на оценка на риска на цялата ни транспортна система, липсата на методология и нормативни изисквания за извършване на подобна оценка дава възможност за неефективно харчене на нашите пари за ремонти и строеж на нови пътища в България, категорични са от Института.

Те напомнят, че година и половина след създаването на ДАБДП, която е пряко подчинена на вицепремиера Томислав Дончев, не са предприети действия за: създаване на единна информационна система, която да интегрира данните между различните министерства, касаещи БДП; не е изготвена оценка на риска от ПТП върху цялата пътна инфраструктура в страната; няма план за управление на риска от ПТП; няма изготвен нов Закон за движение по пътищата; няма изготвена и приета пътна карта за развитието на БДП в България;

Неглижирането на проблемите, свързани с пътнотранспортния травматизъм в България, липсата на експертен потенциал и идеен мениджмънт са причината в България вероятността да загинеш по пътищата да е най-голяма в целия Европейски съюз, изтъква се в позицията на Института.