Проблемът с винетките назря още миналата година, заяви пред Bulgaria ON AIR председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов.

"Това означава, че в момента не се знае кои пътища са републикански и кои са общински. Факт е, 3 години назад вече тангентата работи, а връзките не са направени. Не е работа нито на Борисов, нито на Фандъкова да се занимават с това. Има ресорни хора, които трябва да отговарят, но тези хора са псевдоексперти. От това идва проблемът." каза още Йонко Иванов.

Той смята, че липсва кореспонденция между министерствата, защото се назначават "експерти" , които просто се слагат, за да изпълняват някакви функции.

По-рано стана ясно, че шофьорите по Северната тангента на София и околните населени места вече няма да бъдат глобявани, ако карат без винетки. От АПИ излязоха с официално становище, в което се казва, че не се генерират електронни фишове за глоби на жителите от крайните квартали на София, тъй като не е приключила процедурата за подписване на споразумението със Столичната община.

Борисов бесен на "номерцата" на АПИ, тренирали за уволнението си

Борисов бесен на "номерцата" на АПИ, тренирали за уволнението си

Премиерът можел да се разправи с всеки за един следобед

"Въпросът е защо стартира една система, след като не са се разбрали, имаха един месец. На държавата е шеф Борисов, на общината - Фандъкова. Единият е председател на ГЕРБ, другият е зам.-председател на партията. В Бистрица срязаха стълб - нетърпимостта у хората е много голяма. Заиграват се с финанси, разходи. Ситуацията ми напомня на Своге, когато загинаха 20 човека", каза бившият председател на комисията по транспорт в НС Настимир Ананиев в предаването "Денят ON AIR".

Според него, проблемът е преходна част, която е за тол таксите за камионите и винетките за всички, които ги ползват.

"Битката е кой ще поддържа пътя, кой ще прави разходната част. Тази част минава през населеното място и би трябвало тогава общината да я поддържа, но тя е от системата на АПИ и тук не могат да се договорят вече месец и половина. За мен проблемът може да се реши за един ден", посочи Настимир Ананиев.

Йонко Иванов коментира новината от последните часове за бордовите устройства за камиони и автобуси, за които по думите му ще се плаща около 20 лв. на месец с ДДС.

"Това устройство ще е под наем и се оказа, че само една фирма ще го прави. 20 лева на месец - 240 лева на година. Това означава поредният скандал. Законодателство не се прави само с хора, които са назначени там, а с хората, които са отвън и са потребители на услугата.

По думите на Ананиев, тол системата почти е заработила. Бързо са инсталирани камерите, но нюансите, които не са изчистени, дразнят хората и бизнеса, които ще я ползват.