Министерството на финансите (МФ) обявява конкурс за избор на графичен символ (лого), слоган (мото) и разработване на бранд книга (бранд бук) за присъединяването на България към Еврозоната. Целта е да се създаде обща визуална идентичност на цялостната комуникационна кампания за приемането на еврото у нас.

Логото и слоганът ще бъдат използват в материали за всички комуникационни канали - печатни, аудио и видео материали и послания в телевизия, радио, интернет и дигитално пространство, съобщиха от финансовото министерство. Материалите ще бъдат свързани с периодите преди, по време на въвеждането на единната европейска валута в България и след него. Те трябва да бъдат разработени в цялостна система за визуална идентичност - бранд бук. Тя трябва да съдържа информация за логото и слогана, както и препоръчани варианти за употреба в рекламни и корпоративни материали.

МФ очаква предложения за графичен образ, който да включва логото и слогана заедно на български език, на кирилица, както и вариант с превод на английски език. Министерството иска предложенията да са авторски, оригинални, новаторски, разпознаваеми и асоциативни.

В конкурса могат да участват всички физически лица със завършено висше образование в областта на маркетинга, филология, графичния дизайн, комуникационни, художествени и визуални специалности, маркетинг или филология, както и студенти в тези направления. Участниците в конкурса трябва да имат поне 3 собствени проекта в една от следните сфери - графичeн дизайн, маркетингови и комуникационни кампании. До участие се допуска и всяко юридическо лице с 3 собствени проекта в посочените области, като водещият експерт в екипа трябва да е завършил средно или висше образование или е студент по една от следните специалности - графичен дизайн, комуникационни, художествени и визуални специалности, маркетинг или филология.

Участниците в конкурса могат да подават само по един проект. Крайният срок е 22 ноември 2023 г. Документите се приемат в запечатан непрозрачен плик всеки работен ден от 9:00 до 17:30 часа в Центъра за административно обслужване, стая № 1, на Министерството на финансите, гр. София, п.к. 1040, ул. "Г. С. Раковски" 102.

Предложенията ще бъдат оценявани от жури, в което влизат доц. д-р Светлин Балездров от Националната художествена академия (НХА), Кирил Златков от Съюза на българските художници (СБХ), Александър Христов от Българската асоциация на ПР агенциите(БАПРА) и Петър Кесерджиев от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), както и представители на Българската народна банка (БНБ), Министерския съвет (МС) и Министерството на финансите (МФ).

След оценяването финансовото министерство ще покани класирания на първо място кандидат да сключи договор на стойност 20 000 лева. Със сключването на контракта на МФ ще бъдат прехвърлени авторските права и ще бъде отстъпено изключителното право за ползване на графичния символ (лого), слогана (мото) и информацията в бранд бука, както и на указанията за правилно прилагане на визуалната идентичност - графични елементи, типография, цветови модели, шрифтове, стандарти, примерни модели за използването му в рекламни материали. При изричен отказ на класирания на първо място кандидат да сключи договор, Министерството на финансите си запазва правото да покани втория в класирането.

Избраните с конкурса основни визуални елементи на цялостната комуникационна кампания за присъединяването на България към Еврозоната ще се използват задължително от всички институции по време на кампанията. "По този начин ще се постигне бързо и лесно асоцииране както на инициативите и дейностите в хода на кампанията, така и за подчертаване на подкрепата, която Европейския съюз оказва на страната в процеса на въвеждане на еврото", обясняват от МФ.