Министерство на образованието и науката е поискало учителските заплати да бъдат повишени с 13.5% или 125% от минималната работна заплата в бюджета за догодина. Това било записано и в коалиционното споразумение и е обсъдено на отраслов съвет със синдикатите, все още се очаква решение и разчети от Министерство на финансите. Това заяви днес министърът на образованието Николай Денков на пресконференция в МОН. Министърът е поискал още допълнителни средства за транспорт, извънкласни дейности, квалификация на учителите. Денков уточни, че е заявено и увеличение на издръжката на висшите училища, заради недостиг на средства за заплати в БАН и за непедагогическия персонал във ВУЗ-овете. Повишението ще е базово, според национални научни програми и фонд "Научни изследвания". Поискано е също увеличение на стипендиите на докторанти и студенти.

На въпроса за това ще се изпълнят ли искания на учители, ученици, които се обучават онлайн, да държат приравнителни изпити, Николай Денков каза, че подкрепя принципно учителите. "Има осигурени условия всеки да е присъствено в клас и особено когато наближи периодът на изпитите, не е редно едни деца да бъдат изпитвани присъствено, а други онлайн. След като мина периодът на адаптация, учителите могат да си поставят въпроса как ще завърши срокът", обясни министърът. По думите му лятото е правено проучване - спрямо онлайн обучението миналата година, от което става ясно, че качеството не пада съществено, но има други проблеми - учителите са уморени, родителите отделят много време на децата си и се оплакват. На въпрос за слухове за готвена учителска стачка заради преумората на учителите - министърът каза, че това не е коректно и не вярва, че ще се случи.

Радев удостои с висши държавни отличия изявени български творци

Радев удостои с висши държавни отличия изявени български творци

Това стана днес в Гербовата зала на „Дондуков“ 2

Естественият процес е присъственият и нашият призив в училище всяка силова мярка не е добре, посочи Денков. Той заговори и за още една промяна - но "дълга". Трябва да се фокусира преподавателският процес в училище върху това, че децата трябва да се научат да мислят, а не да възпроизвеждат знания, поясни Денков. По думите му това се предвижда, но ще отнеме време и няма да е от днес за утре. Искаме ли учениците да са научили всички произведения, или произведенията, през които са минали - трябва да ги осъзнаят и да се научат да вземат решения, анализира той.