Гъвкаво работно време и дистанционен труд могат да въвеждат работодателите като предпазна мярка за служителите си срещу разпространението на новия коронавирус. Това са част от препоръките, които Министерството на труда и социалната политика изпрати днес до всички национално представителни работодателски организации.

За да защитят здравето на персонала си, работодателите могат да превърнат всички свободни помещения в нови работни места и да поставят вътрешни прегради между отделните работни станции.

Препоръчва се общите събрания, конференциите, семинарите и обученията да се отложат или да бъдат организирани чрез онлайн платформи.

Променливото работно време може да се съчетае с дистанционна работа, за да се избегне струпването на работници, без да се прекъсва работният процес.

За да се организира надомна работа, трябва да се създадат условия за възлагане и отчитане на положения труд и да се осигури оборудване.

От социалното министерство напомнят, че трябва редовно да се провеждат инструктажи, както и да се осигурят лични и колективни средства за защита и дезинфекция на помещенията. Служителите с болничен лист за поставяне под карантина не трябва да се допускат до работните места.