Облекчаване административното обслужване на гражданите и бизнеса целят промените в Закона за движение по пътищата, приети на днешното заседание на Министерски съвет.

По проект на програма ФАР е разработена информационна система „Електронни услуги на МВР".

Тя включва услуги по издаване на документи за самоличност, регистрация на превозни средства, подаване на заявления до полицията за извършени престъпления.

Електронните услуги включват още подаване на заявления за дубликат на свидетелство за регистрация на кола, поради изгубване, унищожаване или кражба.

По интернет ще се обявяват за невалидни и български документи за самоличност.

Одобрените от правителството промени засягат и измененията в Закона за българските документи за самоличност.

Подаването на заявление за издаване на такъв документ ще става по електронен път чрез удостоверение за електронен подпис.

Посочени са предпоставките, при които гражданите могат да поискат издаване на лична карта по този начин.

Не се допуска такова подаване на заявление в случаите на първоначално издаване на такъв документ, при настъпили трайни физически промени, както и промяна в ЕГН, име, пол или гражданство.

По електронен път се подават декларации в случаи на изгубен, откраднат или унищожен документ.