Днес телефонна линия за деца чества шест месеца от своето стартиране. Тя започна да работи благодарение на УНИЦЕФ
Шест месеца след старта на инициативата, резултатите показват, че най-натоварените дни за обаждане се оказват сряда и събота, а най-натоварените часове - между 16 и 20 ч., съобщава healthbg.
Основните проблеми заради които децата търсят помощ на горещия телефон, са насилието и взаимоотношенията в семейството и в училище.
Пилотният проект „Говори с приятел" трябва да приключи в края на тази година, но вече е осигурено финансиране от бюджета и горещата линия ще продължи да работи.
В същото време България е задължена до въведе общоевропейския телефон за помощ на деца 116111.
Международната мрежа на телефонни линии за деца (Child Help Line International) работи в повече от 160 страни по света, за да осигури удобство, помощ и подкрепа на децата, които имат нужда от грижа и защита.