1604 нарушения са извършени от водачи на електрически тротинетки за две години, съобщава БГНЕС.

За периода от 7 юли 2020 до 16 юни 2022 г. са издадени общо 1342 фиша за налагане на глоби и 262 наказателни постановления, с които са наложени глоби, по данни на вътрешното министерство.

През последните месеци нашумяха няколко случая на управление на тротинетки с висока скорост по едни от най-натоварените пътни артерии в София.

Забранено е тяхното движение по пътища и улици, където максимално позволената скорост е над 50 км/ч. Те обаче могат да се управляват свободно по обособените велоалеи, а при липсата на такива се използва възможно най-дясната граница на платното за движение.

Асоциация иска санкции за джигитите с е-тротинетки

Асоциация иска санкции за джигитите с е-тротинетки

Поводът са медийни публикации, в която се вижда как водачи се движат със скорост в пъти над допустимата

Максимално допустимата скорост, която може да развие водачът на една тротинетка, е 25 км/ч. Забранява се превозването на други лица. Абсолютно забранено е и управлението на тротинетки без каски и светлоотразителни жилетки.

Минималната възраст за управляване на тротинетка е 16 години - по велоалеи и пътища/улици с максимална скорост до 50 км/ч. За управление на електрическа тротинетка само по велосипедни алеи пък са необходими минимум навършени 14 години.

Независимо от това обаче пропуски в законодателството правят възможно нарушаването на досегашните разпоредби. Първата електрическа тротинетка, внесена и официално пусната за продажба в страната, беше през 2019 г. Тя имаше фабрично ограничение от производителя да вдига до 25 км./ч., тежестта й е около 12 кг., а цената - около 1000 лв.

Заради много случаи на пострадали пешеходци беше въведена забрана за движение със скорост над 25 км./ч.

КАТ затяга контрола върху е-тротинетките

КАТ затяга контрола върху е-тротинетките

В рамките на акцията "Ваканция! Да пазим децата на пътя"