Общо 61 положителни резултати от тестове на педагогически специалисти са регистрирани при изследване за COVID-19 в училищата, проведено вчера. През миналата седмица положителните резултати при педагозите бяха общо 109. Спад се наблюдава и при непедагогическия персонал. В началото на седмицата заразените служители са общо 43 при 77 през миналата седмица. Вчера са тествани са общо 22 618 учители и 10 499 непедагогически специалисти, съобщиха от пресцентъра на Министерството на образованието и науката.
За момента не намаляват на позитивните проби при учениците. Тази седмица те са общо 401, в начален етап - 157, в прогимназиите - 126, а при учениците от гимназиален етап - 118.
От вчера близо 613 000 ученици учат присъствено, след като Регионалните здравни инспекции по места отмениха ограниченията заради подобряващата се епидемична ситуация. Това представлява 88% от децата и младежите в училищата. Останалите 12% продължават да се обучават от вкъщи по здравословни причини или поради нежелание да бъдат тествани веднъж в седмицата чрез проба от слюнка.
Продължава да се увеличава броят на децата и младежите, които влизат в клас, без да бъдат изследвани за COVID-19. През тази седмица това са близо 100 хил. ученици при 84 хил. за миналата седмица. Над 86 100 от тях имат "зелен сертификат". За последните четири седмици учениците с такъв документ са се увеличили с над 37 500. Те присъстват в часовете, след като представят удостоверение за ваксинация, преболедуване, наличие на антитела или отрицателен резултат от лабораторен тест.
През тази седмица двойно се е увеличил броят на учениците, които учат присъствено без тестване за вируса заради ниска обща заболеваемост в съответната община - под 250 на 100 000 души. През тази седмица това са почти 14 000 ученици при общо 6166 през миналата седмица.
Според официални данни на Министерството на здравеопазването изцяло ваксинираните гимназисти са 9,77%. "Към днешна дата близо 18,22% от учениците от V до XII клас са се срещнали с COVID-19 през последната половин година", отбелязват от МОН.