Има известно объркване. Не е работа на учителите и директорите да разсъждават каква е заболеваемостта. По-добре да се решава на ниво населено място. Това каза директорът на 51-о СУ "Елисавета Багряна" Асен Александров в ефира на Bulgaria ON AIR.

По думите му при родителите има голямо разделение на мнението, но особено голям е процентът на тези, които искат присъствено обучение, особено в начален етап.

При родителите на по-малките ученици е много силен икономическият мотив. В нашето училище 17% от учителите в момента са заболели. Има липса на кадри и недостиг на преподаватели. Сред учениците много малък е процентът на тези, които са изплашени, отбеляза Александров.

Според него много от учителите работят дори болни от вкъщи дистанционно, без това да е тяхно задължение. Той призова родителите да имат разбиране и подкрепа към преподавателите.

Голямо е напрежението, от една страна има натиск от учителите, от друга - от родителите. Проблемът е политико-икономико-психологически. Не виждам решение, което да удовлетвори голяма част от хората. Във всички сектори има свиване, защо да не очакваме и свиване в образованието. Ние сме в период на криза и оцеляване", подчерта директорът на 51-о СУ в ефира на Bulgaria ON AIR.

Много разнообразни са училищата, инструкциите няма да работят. В Сатовча например, има училище с 15-20 ученици, там могат да осигурят на всяко дете класна стая. По-скоро ще преминем ние на това, което препоръчват - хибриден модел. Една седмица онлайн, една седмица присъствено. Взехме решение учениците след 4 клас да са с маски в класната стая, разясни Асен Александров.

МОН предлага да се редува онлайн обучение с присъствено

МОН предлага да се редува онлайн обучение с присъствено

Вълчев е категоричен обаче, че децата не може да учат в онлайн среда повече от 2-3 седмици

Припомняме, че на 26 октомври стана ясно, че училищата ще могат да преминават към дистанционно обучение в електронна среда по предложение на техните ръководители.

По-рано днес министърът на образованието Красимир Вълчев предложи онлайн обучението да се редува с присъствено. Общите ни насоки са децата да не учат в онлайн среда повече от 2-3 седмици, заяви Вълчев.