Вече разглеждаме варианти и възможности за разширяване на автомагистрала "Тракия" в участъка София - Пловдив с по едно платно в двете посоки.
Това заяви регионалният министър Николай Нанков пред парламентарната Комисия по транспорт, информационни технологии и съобщения, информираха от ведомството.
По думите му основание за това дават данните от трафик камерите, според които в пиковите летни дни на 2015 г. и 2016 г. преминалите през участъка автомобили са между 32-33 хиляди за денонощие, а над 37 хил. са отчетени през най-натоварения ден - 31 август 2016 година. Вече са започнали проучвания, тъй като след четири години ситуацията ще бъде много тежка.
Министърът беше изслушан във връзка с процедурата за изграждането и въвеждане в експлоатация на ТОЛ-система за преминаване по републиканските пътища, в т. ч. актуалност на процедурата по обществена поръчка за системата.
Според него новият модел ще бъде по-справедлив, тъй като ще се приложи принципът, "който амортизира повече, плаща повече". Той посочи, че пътният сектор се издържа основно от лекотоварните автомобили, като в последните години тенденцията е делът им да нараства. Съотношението през 2015 г. е било 64% леки автомобили и 36% тежкотоварни, а през 2016 г. приходите от леки автомобили са над 70 % от общия дял.
Според министъра тенденцията в европейски мащаб е за преминаване от винетна към тол система.
Заложили сме гъвкав модел на тарифиране и правене на политики, като целим минимум три пъти да се увеличат приходите в Агенция "Пътна инфраструктура",обяви той.
Заданието на Световната банка умишлено е направено толкова общо. Първоначално се предвижда да бъдат обхванати 16 000 км пътища на етап внедряване, но обхватът на пътната мрежа може да се променя както по времена изпълнението на договора, така и след въвеждането в експлоатация на системата за събиране на пътни такси, уточни той.
Министърът обърна внимание, че според един от разработените модели в анализа на банката приходите от новата система се очаква да бъдат в размер на над 1 млрд. лв. още през първата година, като целта е пътният сектор да бъде издържан от тежкотоварния трафик.
Целта е да достигнем 661 млн. лв. повече през този период, като те ще се разходват само за рехабилитация, ремонт устроителство на нови пътища, уточни той. Разработен е и резервен вариант, предвиждащ повишаване на винетките за тежкотоварни автомобили за следващата бюджетна година.
Нанков напомни, че обществената поръчка за избор на изпълнител за изграждане и внедряване на тол системата бе обявена на 5 април 2016 г. Тя е с индикативна стойност 200 млн. лв. без ДДС, като средствата няма да серазходват от бюджета на АПИ, а ще се генерират в тригодишен период от приходите от тол такси и електронни винетки. Срокът за нейното изграждане ивнедряване е седем месеца от сключването на договора с избрания изпълнител, след което ще има 12-месечен период за оценка на ефективност и отстраняванена дефекти, като през това време системата ще функционира и ще генерира приходи. Ще има и двегодишен срок на гаранционна поддръжка.
При разработването и внедряването на системата ще бъдат отчетени и различни фактори като тежест, изминато разстояние, категория на превозното средство и часови пояси. Предвижда се също и възможността за заявяване и предплащане на маршрут.
В Министерския съвет ще бъде внесен проект на нов Устройствен правилник на Агенция "Пътна инфраструктура", с който ще бъде създаден отдел "Електронно таксуване" към дирекция "Пътни такси и разрешителни". Той ще бъде ресурснообезпечен, като на следващ етап се предвижда създаване на предприятие със специално предназначение, което да отговаря за всички видове таксуване, съобщи още Николай Нанков.
Ежедневно губим 1,5 млн. лв. от невъвеждането на тол системата, акцентира още регионалният министър. Около 1 млрд. лв. са необходими годишно за сектора, а 320 млн. лв. годишно са наличните средства. Над 600 млн. лв. са необходими за смяна на мантинелите по магистралите и пътищата от първи и втори клас, като годишно трябват 7-8 млн. лв. Необходимите за маркировка средства са между 25 млн. лв. и 40 млн. лв. годишно. 212 съоръжения са в критично положение, а 8 млрд. са необходими за построяване на основните направления, стана ясно още по време на заседанието при обсъждане на мерки за пътна безопасност.
Професор_10
на 21.07.2017 в 09:01:21 #2Нещастниците, които контролират тази фалшива новинарска агенция с РУСКИ редактори които не знаят добре български, изтриват неудобните за покровителите им коментарии. ПОЗОР! РУСКИ И БЪЛГАРСКИ ПРОДАЖНИЦИ!
шемет
на 20.07.2017 в 11:27:54 #1Някои хора разглеждат ТОЛ системата като особен вид заем, който се взима от обществото, безлихвен е и никой не конкретизира за какво ще се ползва. Звучи като виц - събрахме се едни приятелчета и решихме, че ни трябват едни пари, ама сега ни мързи да кажем точно за какво ще ги харчим и ...?! Като сте толкова добри, защо не си направите един бизнес план и не го представите на някоя банка и не си изтеглите заем, както правят нормалните хора?! Как така ще ми взимате пари сега, с неясното обещание, че ще СТРОИТЕ пътища някъде и някога??! Мен тези ваши нови пътища може да не ви вършат работа, а ТОЛ такса ще ми вземете и за тях без да ги има и без да ги ползвам някога??!! За разширяването на АМ Тракия. Пътищата се оразмеряват да СДГИ (средно дневна годишна интензивност или AADT). Нека не бъркаме пиковото часово натоварване със СДГИ! Разбирам, че на министъра му се строи ... ама да се обоснове както трябва. Ако не може, да не е обещавал на ...! АУЗПТ Местоположение/км. Общо МПС 2001 София (комплекс "Черната котка") 0.440 41182 има по 3 ленти в посока 2010 Крушовица 19.600 31908 2002 Вакарел 24.450 31007 2003 Тунел "Траянови Врата" 54.240 27252 2017 Калугерово 76.300 25632 2004 Щърково 82.260 26662 2021 Цалапица 107.670 25094 2005 Радиново 118.600 26373 2006 Царацово - Пловдив 122.670 22062 2007 Железно - Пловдив 130.580 23646 Граница на приложение на автомагистрала 2 платна с по 2 ленти и аварийна в посока (А29) - между 15000 и 50000 AADT. На места сме го преполовили ... какво ще разширявате?!?! Помислете за организацията на движението!!!