Най-вероятната причина за инцидента с МиГ-29 е грешка на пилота. Това показват данните от предварителния доклад на експертната комисия, която разследва инцидента от миналата седмица.
Военният министър Ангелов обяви, че евентуалната причина е "грешка в експлоатацията на авиационната техника при излитане".
Стана ясно, че той е успял да види доклада за инцидента на път от Министерски съвет за Централния военен клуб, където откри Седмица на българското военно документално кино.
Преди това - след заседанието на министрите - Ангелов отказа да коментира последните подробности, появили се в медиите, около катастрофиралия МиГ - че протекъл резервоар е подпалил изтребителя при излитането, както и публикациите, че не е намерена черната кутия.
Аню Ангелов смята, че най-вероятно става дума за краткотрайно отвличане на вниманието, като коментира, че грешките понякога се дължат на прекаления автоматизъм в действията.
Министър Ангелов още веднъж отбеляза, че въпреки пилотската грешка, летците заслужават признание, че са реагирали с голям професионализъм още при възникването на аварийната ситуация и са предприели всички необходими мерки и действия, така че да няма жертви и щети на земята.
Министър Ангелов повтори, че майор Дойчинов е изключително опитен пилот с над 800 налетени часове и 27 часа от началото на годината. Той призна, че не се покриват всички стандарти на НАТО, но че се прави всичко възможно да се увеличат летателните часове и даде за пример заделянето на 5000 тона керосин през тази година за подготовката във ВВС.
Министърът на отбраната отказа да говори за наказания и подчерта, че в окончателния протокол ще залегнат препоръки, изводи и предписания, въз основа на които ще се вземат мерки, включително и промени в правилата на ВВС и инструкциите за експлоатация.
Вероятно утре ще бъдат разрешени полетите с МиГ-29, които бяха спрени заради инцидента.
Състоянието на летците е добро, посочи още министърът. Утре изписват майор Дойчинов, който един месец ще носи корсет за стабилизиране на прешлените.
Другият пилот - капитан Петър Методиев утре ще бъде опериран за наместване на два прешлена, уточни министърът на отбраната.
Окончателният доклад на комисията ще бъде готов след 20 дни, но той няма да е публичен, докато не приключи и разследването на Военна прокуратура.
Baj Ivan
на 03.05.2012 в 06:29:12 #10А бе така си беше на първо четене. Но има и втора, на кулата грешка. Намирисва на човешки фактор. Не че много съм очарован от Побережная Авиация. Тия не знам дали имат : Flight data recorder & Cockpit Voice recorder. Дето у Татковината им викат черни кутии. Иначе те пак изглеждат като кутии , но са сигнално оранжеви.
dachi
на 03.05.2012 в 00:43:42 #9dk, по Тошово време не си спомням за паднали самолети в Каменец,където съм служил.Имаше инциденти с летци, включили катапулта на земята и други подобни на други летища,вече не си спомням.Обаче практиката е при всякакви инциденти да се спират полетите, до изясняване на инцидента.Освен това полетите се спираха, когато командващият летището в Д.Митрополия, ген.Караджиков си летеше с Моравката,която ползваше като частна насам натам.
etaj_5
на 02.05.2012 в 23:14:32 #8Жалко е това. До вчера пилотите бяха герои, че са действали професионално, взимайки най-правилното решение и всички действия са били съгласувани с кулата. Днес вече май на някой това е вече неудобно и е измислено друго, което е по-удобно и удовлетворяващо някои заинтересувани "наши" хора.

Dragunov7_62
на 02.05.2012 в 20:14:06 #7Стават грешки , да бъдем благодарни че няма жертви , всичко друго се оправя.
HydroPower
на 02.05.2012 в 18:46:30 #6Статията не е глупост. Наистина според предварителния доклад пилота бил прибрал колесника по рано. Като гледах репортажите по телевизиите, ясно се виждаха НЕприбраните колесници...така че това е пълна глупост. Аз залагам, че в окончателния доклад, причината ще е неизправност в техниката.
pufpaf
на 02.05.2012 в 18:16:19 #5Ми да - пилотска грешка - сигурно единия от тях си е угасил фаса в резервоара , вместо в пепелника!Случва се на всеки....

Hartmann
на 02.05.2012 в 17:58:17 #4Пълни глупости в тази статия.
vesel
на 02.05.2012 в 17:53:43 #3В Русия падна един самолет с цял хокеен отбор на борда поради грешка на пилота. Оказа се, че докато единият пилот е форсирал двигателите, другият е натискал спирачката. Тоя дето натискал спирачката се намирал под въздействие на дрога. Ама това е там! У нас едва ли може да стане такова нещо!
debelia
на 02.05.2012 в 17:37:31 #2по голяма глупост не бех чувал пилотите сами си запалили самолета дееба глупака нещастен
dk
на 02.05.2012 в 17:21:13 #1Зазяпал се е настрани към някоя мургавелка показваща прелести край пистата. И такива неща стават. Навсякъде! От вече вероятно закритото летище в Каменец в Тошово време има два паднали самолета, при това полети имаше непрекъснато.