Интерактивна карта представя плановете за развитие на транспортната инфраструктура на България и свързаните региони до 2040 година, съобщиха от МРРБ. В картата е включена информация за обекти от пътната и железопътна инфраструктура, интермодални терминали, летища, пристанища, вътрешни водни пътища, нови мостове и тунели, които ще бъдат реализирани поетапно през периода.

Тя визуализира плановете на държавата за проектите, които ще бъдат реализирани в районите за планиране на страната, както и проекти от основната и широкообхватна TEN-T мрежи, които са в експлоатация през 2022 година или ще бъдат завършени до 2030 г., а също и стратегически  обекти, които се очаква да бъдат пуснати в експлоатация до 2040 година. 

В периода 2022 - 2025 г. трябва да завърши цялостното изграждане на участъка от автомагистрала "Струма" между Благоевград и Крупник и трасето на "Хемус" от Боаза до Павликени. Ще бъде пусната в експлоатация и цялата автомагистрала "Европа" - от ГКПП "Калотина" до София. За периода се предвижда и бъдат модернизирани и отсечките Видин - Монтана и Враца - Ботевград от трасето между Видин и Ботевград.

АПИ търси кой да надзирава ремонта на 200 километра пътища

АПИ търси кой да надзирава ремонта на 200 километра пътища

Агенция Пътна инфраструктура обяви две обществени поръчки за избор на изпълнители на строителния надзор

До 2025 г. предстои да бъдат реализирани инвестиции и за модернизиране на инфраструктурата и подобряване на условията за работа на пристанищата в Видин, Лом, Русе и Силистра на река Дунав, както и черноморските - Варна и Бургас. Работата по тях ще продължи и през следващия период - от 2026 г.

До 2030 г. се предвица да завърши строителството на участъка от АМ "Струма" между Крупник и Кресна, отсечката по АМ "Хемус" между Павликени и Шумен и участъка на бъдещата магистрала "Рила" между Кюстендил и Дупница.

Ще се работи също за завършване на трасето между Монтана и Враца от пътя Видин - Ботевград и магистралите "Черно море" и "Русе - Велико Търново", за улесняване на връзките по направлението север - юг. Предвижда се работата по подобряване на условията за придвижване в това направление през централната част на страната да продължи в посока юг чрез поетапно модернизиране на трасето между Велико Търново и Хасково през Габрово и Стара Загора. Очаква се то, както и тунелът под връх Шипка, също да бъдат завършени до 2030 г. В този срок правителството ще се работи и по модернизиране на пътния участък Монтана - София с тунел под Петрохан, както и за изграждане на тунел на АМ Черно море". До края на периода се очаква да бъде изграден "Дунав мост 3" при Русе, който е обвързан с изграждането на магистралата "Русе - Велико Търново".

Има пари за ремонта на магистралата между Чирпан и Стара Загора

Има пари за ремонта на магистралата между Чирпан и Стара Загора

През бюджета на Агенция "Пътна инфраструктура"

В интерактивната карта са представени и стратегическите инфраструктури проекти във фаза на подготовка за предпроектно проучване. Предвижда се работа по изграждането на още 4 моста на Дунав - при Оряхово, Никопол, Свищов и Силистра. Започва подготовка за построяването и на още един тунел под Стара планина, при с. Вонеща вода, съчетано с модернизиране на пътя Велико Търново - Димитровград през Прохода на Републиката.

Посочени са и градовете, които могат да участват с дейности по проект "Зелена мобилност", който цели да насърчи устойчивата градска мобилност чрез развитие на екологичен, безопасен, функционален и енергийно ефективен транспорт. 40 общини ще могат да кандидатстват за средства по Националния план за възстановяване и устойчивост за подобряване на състоянието на обществения градски транспорт и насърчаване на "зелената мобилност".

Новия мост над река Дунав обсъдиха българският и румънският премиер

Новия мост над река Дунав обсъдиха българският и румънският премиер

Кирил Петков и Николае Чука се чуха по телефона

Отделните обекти са означени с пиктограми или линии, а с различни цветове са маркирани пътните и железопътни проекти, които ще се реализират в периода до 2040 година. Картата разполага с легенда и с възможности за опериране, като може да се избира каква част от информацията да се вижда на екрана. При избиране на елемент се показва описанието на съответния проект, а където описанието е дълго, е предоставена възможност за отваряне в jpg файл.

Картата е публикувана на интернет страницата на МРРБ.

Тя е разработена от междуведомствена работна група под ръководство на доц. д-р Васко Василев - съветник на министъра на регионалното развитие и благоустройството, и Стоян Новаков - заместник-министър на транспорта и съобщенията, и технически оформена от Агенцията по геодезия, картография и кадастър.