Комисията за защита на потребителите и представители на бранша от уеб търговията съвместно са изработили насоки, по които да се търгува в мрежата, съобщи Нова телевизиа.
Те целят да се предпазят потребителите от измами при покупки онлайн.
Подобен сигнал е и подаден от зрителка.
„Преди няколко дни си поръчахме телевизор от голяма търговска верига в столицата, който имаше опцията да чете субтитри на български език. След като телевизорът пристигна, се оказа, че няма такава опция." - споделя Весела Данчева.
Преди да направи поръчката, тя се е свързала с веригата магазини, за да се увери, че телевизорът чете субтитри на български.
„Посъветваха ни телевизорът да бъде хакнат, т.е да се влезе в софтуера на телевизора и да му се придаде тази опция, нямам идея как", заяви потърпевшата.
Браншът е решен да прекрати подобни практики. Заедно с Комисията за защита на потребителите са публикували насоки към онлайн-търговците. Документът е достъпен на сайтовете на двете организации.
И онлайн търговците смятат че подобна мярка ще бъде само от полза за развитието на пазара.
Въпреки, че парите ѝ са възстановени, Весела не е толкова сигурна.
„При връщането на телевизора ни взеха абсолютно всички документи за него, остана ни само онлайн кореспонденцията с производителите и всъщност телевизорът беше забърсан от прах, опакован и готов за продажба на следващия човек." - казва тя.
okokopko
на 21.09.2013 в 02:28:24 #2Глупости, може да видиш същия модел и марка на живо, да прецениш че ти харесва и да го купиш онлайн на най-добрата цена. Мъртви пиксели - връща се и се заменя, това е фабричен дефект
Dale Lee Agsby
на 21.09.2013 в 00:52:09 #1Точно телевизор пък не бива да се купува онлайн според мен. Не го ли видиш, не видиш ли цветовете, не чуеш ли звука, не тестват ли на място кинескопа за изгорели пиксели просто не става.