Тази седмица ще бъде внесено предложение за създаване на Национален оперативен щаб по пътна безопасност, съобщава Нова телевизия.

Председателят на Сдружение "Автотехнически експерти по пътна безопасност" Румен Дунев заяви, че трябва да се направи единен контролен орган, който да работи с по-твърда ръка, тъй като в момента контролът не е на необходимото ниво.

По негови думи идеята е дошла по аналогия с щаба за борба с коронавируса.

16 загинали и 168 ранени по пътищата само за 6 дни у нас

16 загинали и 168 ранени по пътищата само за 6 дни у нас

141 тежки катастрофи са станали от началото на месеца

"В момента скоростта се контролира с камери на "Пътна полиция", на тол системата, на "Пътната агенция", на общините. Всяка една от тях работи независимо. Ако тези четири отделни системи се обединят, тогава веднага средната скорост ще падне", посочи и Владимир Тодоров, председател на Българската асоциация на пострадали при катастрофи. Той обясни, че през лятото стават повече инциденти на пътя, защото трафикът е по-интензивен.

Според Дунев причина за катастрофите са както шофьорите, така и пътищата. Той обясни, че въпреки че много от автоекспертите обвиняват лошата настилка, сцеплението на пътя е свързано с гумата. Затова не трябвало да се кара с летни гуми през лятото. Много хора атакуват маркировката, но никой не задава въпроса дали фаровете на автомобилите са регулирани, за да се вижда по-добре, добави Дунев.

Относно поредното нарушение на пътя от страна на Тити Папазов Тодоров бе категоричен, че държавата трябва да е безкомпромисна. "Явно е, че този човек е рецидивист. В Америка такива хора се пращат на психокурсове, срещат ги с родители на загинали деца. Това е задължително - или затвор, или подобни срещи", подчерта той.

Граждани искат отнемане на шофьорската книжка на Тити Папазов

Граждани искат отнемане на шофьорската книжка на Тити Папазов

Те излязоха на протест пред КАТ в София