Тази седмица ще бъде внесено предложение за създаване на Национален оперативен щаб по пътна безопасност, съобщава Нова телевизия.
Председателят на Сдружение "Автотехнически експерти по пътна безопасност" Румен Дунев заяви, че трябва да се направи единен контролен орган, който да работи с по-твърда ръка, тъй като в момента контролът не е на необходимото ниво.
По негови думи идеята е дошла по аналогия с щаба за борба с коронавируса.
"В момента скоростта се контролира с камери на "Пътна полиция", на тол системата, на "Пътната агенция", на общините. Всяка една от тях работи независимо. Ако тези четири отделни системи се обединят, тогава веднага средната скорост ще падне", посочи и Владимир Тодоров, председател на Българската асоциация на пострадали при катастрофи. Той обясни, че през лятото стават повече инциденти на пътя, защото трафикът е по-интензивен.
Според Дунев причина за катастрофите са както шофьорите, така и пътищата. Той обясни, че въпреки че много от автоекспертите обвиняват лошата настилка, сцеплението на пътя е свързано с гумата. Затова не трябвало да се кара с летни гуми през лятото. Много хора атакуват маркировката, но никой не задава въпроса дали фаровете на автомобилите са регулирани, за да се вижда по-добре, добави Дунев.
Относно поредното нарушение на пътя от страна на Тити Папазов Тодоров бе категоричен, че държавата трябва да е безкомпромисна. "Явно е, че този човек е рецидивист. В Америка такива хора се пращат на психокурсове, срещат ги с родители на загинали деца. Това е задължително - или затвор, или подобни срещи", подчерта той.
Tong
на 08.09.2020 в 12:27:53 #1Какво ще направи щабът? Кретени винаги ще има. Дори да се въведе ограничение за 20км/ч по всички пътища, няма да се спазва и пак ще има жертви. Това е въпрос на мислене и възпитание. И ако някой си мисли, че само у нас е така, значи просто не е карал извън България... Най-сигурният начин е да се знае, че когато направиш нарушение, то ще бъде наказано - няма нужда от 20 безсмислени органа, които просто да осигуряват работа и статус на едни хора. Има нужда от неизбежност на санкциите. А това означава най-малкото грамотни КАТ-аджии, които знаят как се съставят актове, които няма да паднат на мига.