За да спаси летният сезон държавата трябва да улесни желаещите да пътуват, да няма рестрикции или поне правилата да са ясни за по-дълъг период от време. Това каза Емил Абазов, който е регионален мениджър в международния туроператор "Премио Травел", съобщи БГНС.

Един основен проблем има, който се задълбочава. 90% от хората задават въпроси, свързани с регулации, изисква ли се PCR тест, има ли вероятност държавата да затвори - нашата или друга. Проблемът е в непрекъснатите промени, промени в сроковете, въвеждане на нови изисквания. Взимат се решения от днес за утре, които за туризма са тежки, заяви Абазов и добави, че този проблем не е само у нас, а хората искат да имат сигурност и да не се стига до там, че плащайки си за почивка да бъдат ограничавани или затваряни в хотелската стая.

Попитан дали мерките на държавата са били адекватни, Абазов беше категоричен, че те са закъснели изключително много и всичко, което се прави е на парче, както и че липсва последователност, синхрон между институциите и стратегия, която да се изпълнява.

Туристическият бранш в Бургас иска силна рекламна кампания от Николова

Туристическият бранш в Бургас иска силна рекламна кампания от Николова

Областният управител на Бургас пък увери туристическия бизнес, че няма опасност от водни режими

От всичко обещано, до този момент сме получили 1% от оборота, който да използваме, за да оцелеем. Основният проблем за нас е, че ние имаме да възстановяваме сериозни суми на клиенти и затова имаме нужда от помощ. 95% от браншът би казал, че иска да има възможност да работи. Ако имаме възможност да работим ще успеем много по-бързо да се възстановим; да запазим работните места; да изпратим клиентите, които имат ваучери, където желаят; да върнем сумите на тези, които искат да си ги получат обратно.

Преди да имаме бизнес и да може да работим няма как да се случи това. Вече почти една година ще стане март месец откакто почти няма туризъм, всичко е много на дребно. Говорим за 90% спад, посочи той и сподели, че никой не е очаквал нещата да продължат толкова дълго, но по-страшното е, че още не се вижда краят на епидемията.

Туризъм и коронавирус - очаквайте имунизационни паспорти и тестове

Туризъм и коронавирус - очаквайте имунизационни паспорти и тестове

Ваксините ще помогнат: Никой не е в безопасност, докато всички не са в безопасност

По отношение на действията, които трябва да предприеме държавата, за да спаси туризма и предстоящия летен сезон, Абазов вижда в това да се улеснят желаещите да пътуват - да няма рестрикции или поне правилата да са ясни за по-дълъг период от време.

Ако цената на теста сега е 50 лв., хората много по-лесно ще се съгласят да пътуват. Трябва да има някаква обща стратегия. За съжаление тук всичко се прави на парче, всичко се прави много късно. Декември се говореше, че идва зимният сезон, после, че ще има сезон. Зимата си свършва, но аз не видях кой знае какви конкретни мерки", коментира той.

Абазов е категоричен, че летният сезон ще се случи и отново вътрешният туризъм ще бъде водещ. Според него има какво да направи държавата ни и по отношение на рекламирането на страната като привлекателна дестинация в чужбина, защото сегашните опити са недостатъчни и неефективни.

Предлагат създаване на "зелен коридор" за автобусен туризъм

Предлагат създаване на "зелен коридор" за автобусен туризъм

Според туроператорите именно туристите, пристигащи с автобуси, са спасили частично сезона през 2020 г.

Много време се фокусираха върху това да се подпомагат големите туроператори, защото е много лесно и е гарантирано, че те ще доведат много туристи. Истината е, че това не е начинът. По-скоро трябва да се търсят нови пазари, нови канали, дигитално нашата реклама не е на необходимото ниво. Дори ако погледнете сайтовете, нещата не са на това ниво, на което трябва да бъдат. Не може да се сравняваме с Турция. Кападокия от години е топ дестинация в България. Там имаше много целенасочена политика - инфлуенсъри рекламираха дестинацията, направиха се музикални клипове, отидоха известни хора и просто изведнъж това стана модна дестинация.

Пътуването много често е и мода, която се налага по този начин - с пари. Бали беше много модна дестинация, но вече никой не ходи там, посочи Абазов пътя, който трябва да следваме и подчерта, че трябва да насочим рекламата си и към съседните на България страни, както и държавата да започне да влага в реклама на България по света и чрез инфлуенсъри.