Румънският шофьор, управлявал единия от камионите, е заспал на волана или се е движел с превишена скорост и е блъснал колона спрели автомобили за вчерашната тежка катастрофа на „Хемус" край София.
Това съобщава румънското издание „Евениментул зилей".
От родното МВР не могат да коментират причините за катастрофата. За вчерашния инцидент е образувано досъдебно производство в СГП.
Откриването на новия участък на автомагистрала "Хемус" не е закъсняло. Това е позицията на шефа на АПИ инженер Лазар Лазаров.
Припомняме, редица са обвиненията към управляващите за забавеното пускане на участъка.
В сутрешния блок на БНТ той коментира, че вчерашният ден е бил първият, в който е можело да се гарантира безопасност на движението.
Все още не е ясна причината за зверската катастрофа, която отне живота на двама души часове преди отварянето на новия пътен участък. Аз се чувствам отговорен за всяка жертва и за всяка катастрофа по българските пътища, посочи Лазаров.
Наистина ме боли, когато по българските пътища и то по участъци, където по принцип би трябвало да е ниска аварийността, тоест да не стават катастрофи, такива се случват, допълни той.
В този район напрежението е повече от месец, откакто фирмата започна работата по привързване на новия участък със съществуващата пътна мрежа, обясни още шефът на АПИ.
„Спря ни самата процедура, тъй като, за да бъде пуснат един участък, той трябва да бъде безопасен за пътуващите по него. Иначе последствията, които ще понесе този, който е подписал пускането на движение при евентуален инцидент по този участък, ще бъдат огромни и негативни", каза още Лазаров. От думите му стана ясно още, че са установени редица пропуски по отношение на обекта, които е трябвало да бъдат отстранени.
velikiat
на 20.08.2013 в 15:58:36 #4Miki
на 20.08.2013 в 15:21:48 #3Че пътната инфраструктура има голямо значение за безопасността по пътищата, това е безспорно. Но причините за голямата смъртност са си общоизвестни. Некадърно управление на целия процес наречен безопасност на движението и тотално бездействие на отговорните за това органи. За тях прибирането на пари от хората чрез глоби, които въобще не респектират нарушителите на ПДУП е приоритет. Тези пари за тях са много по-важни от живота на хората. В основата на 90% от смъртта по пътищата стоят драстичните нарушения на правилата за движение. И както едно време властта беше учудващо безсилна пред борческите структури, така и тогава и сега е безсилна срещу нарушителите на правилата са движение. Случайно ли е това? Не разбира се!
Did
на 20.08.2013 в 14:32:50 #2Както винаги истински виновните за катастрофата няма да бъдат открити и вината ще се прехвърли пак върху неизвестен извършител или върху самите жертви.
mars
на 20.08.2013 в 14:21:04 #1Причината са шибаните пътища в България, катастрофите са последствията! При толкова голям трафик ни трябват магистрали, за да има безопастно движение!!!