50% от глобите за превишена скорост у нас не се събират.
Ако има събираемост на глобите от 80-90%, няма да се стига до много от тежките престъпления по улиците. Това е мнението на Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи.
Практиката показва, че няма държава, където да има добра пътна безопасност и да няма санкционна действаща политика, посочи Тодоров и даде като примери Гърция, където ако се превиши скоростта, органите те спират и глобата е в размер на няколко хиляди евро, а номера се свалят на момента. В Сърбия, когато извършиш нарушение в присъствието на дете до 14 години, глобата е двойна, добави Владимир Тодоров.
Причината да не се събират глобите, според него, е един закон от 1969-та година - Закон за административните нарушения и наказания, който според народните представители не може да се променя. "Той въвежда безумни процедури, които отдават възможност глобите да не се плащат. В резултат на това се създава чувство на безнаказаност", посочи той.
По мнението на Тодорив надигането на пешеходните пътеки е допринесло за намаляването на броя на блъснати пешеходци.
Положителни промени след няколко случая на блъснати деца и възрастни на пешеходни пътеки има.
"В София беше забранено да има надигнати пешеходни пътеки, но променихме тази наредба. В крайна сметка вече се спира повече, но не винаги", добави Владимир Тодоров.