През 2024 година при лошо време са загинали 10 души или от 2% от всички загинали през годината, докато при слънчево и сухо време загиналите са 352 души или 73% от всички загинали. Това показват данни, представени от Института за пътна безопасност (ИПБ).

Изводът, който обаче прави ИПБ е, че жертвите при лошо време са по-малко поради движението с по-ниската скорост, която водачите избират. Но при хубаво време организацията на движение/скоростните режими, определени от собствениците на пътя, не са съобразени със състоянието на пътищата. Лошото поддържане, много често липсата на такова, както и благоприятната корупционна среда в АПИ са основното предизвикателство за българското правителство през 2025 година, посочва Институтът.

От ИПБ настояват да бъдат преразгледани всички стратегии и планове за действие на отговорните институции, като започне да се отчита реално влиянието на лошата/опасната инфраструктура, както и контрола на МВР да обхване и пътната инфраструктура.

МВР отчита рекордни нива на контрол, като през 2024 година са констатирали над 3 милиона нарушения по Закона за движение по пътищата (ЗДвП). Над 1 милион от тези нарушения от тях са за превишена скорост. Но ИПБ изтъква, че спадът от 8% по-малко загинали при ПТП спрямо 2023 година всъщност не се дължи на този засилен контрол, а на случайни събития като атмосферни условия, единични катастрофи с един загинал, сериозните затруднения/задръствания на трафика в столицата и др.

ИПБ: В България има нестабилна транспортна система, при която анализ на риска липсва

ИПБ: В България има нестабилна транспортна система, при която анализ на риска липсва

През 2024 г. 479 души са загинали при тежки ПТП-та, а 9046 са ранените