Спесеният моряк от потъналия в Азовско море кораб „Ванеса" все още има температура - 37.4 градуса.
Според лекарите това е нормално за състоянието, в което се намира.

Това каза съпругата на Николай Димитров Венета Димитрова пред Нова Телевизия.

Тя разказа и как съпругът й е оцелял.
По думите й, той не е успял да се качи на спасителния плот, заедно с колегите си. Бил е екипиран, но се е намирал долу в машината, а не горе на палубата. К
огато се е качил горе, колегите му вече ги нямало.

Тогава една вълна го е изхвърлила. Когато паднал във водата видял, че корабът потъва.

Опитвал се да се хване за някакви отломки. След това започнал да плува. През цялото време усещал как замръзва.

Непрекъснато плувал, за да не замръзне.
Към сутринта със сетни сили вижда светлина в далечината и отново започва да се бори за живота си.

Спасителите от кораба го извадили с въже с кука и на кораба са му оказали първа помощ.

Николай не може да изкаже предположение за състоянието на колегите си, каза Венета Димитрова. Единственото, което казва е, че дебелината на леда става много голяма.

Съпругата на оцелелия моряк разказа, че в един момент той се е бил предал, силите го напуснали. Но той събрал сили и вярвал в иконата, която  носел със себе си - на Николай Чудотворец.

По думите й, той разказал, че през цялото време тя и синът им са били пред очите му и единственото, за което е мислел е, че иска да ги види.

„Аз вярвам, че неговият живот е дар от Бога", каза в заключение Венета.

По повод изказването на министъра на транспорта на Украйна, че коравбът „Ванеса" на два пъти отказал помощ, Андон Костадинов - отговорник по сигурността на „Борд Марин" заяви, че не е възможно да се откаже помощ.

„Помощ се иска, а не се отказва", категоричен е той.

По думите му министърът на транспорта на Украйна е политическо лице, не експерт в тази област.

Корабът е превозвал стоманени изделия, заготовки и арматурно желязо, каза още Костадинов.

На въпрос коя от шестте версии, по които се работи, смята за най-вероятна, той заяви: „Не знам нито една от шестте версии, по които се работи".