Българският туризъм започва да спада след години на бърз растеж. Това пише в анализ агенция ДПА.

Българските хотелиери свикнаха с добри печалби след период на подем, но икономическата криза ги изправени пред мрачни перспективи и ги принуди да затегнат коланите.

Притиснати от намаляващия брой на посетителите и силната конкуренция от южната съседка Турция, България е изправена пред ежедневно намаляване на цените на черноморските хотели, продължава анализът. Цената на нощувка със закуска в разгара на сезона в хотел на брега на морето струва по-малко от 30 долара, посочва агенцията.

ДПА допълва, че миналата година 500 000 германци почиваха в България. Тогава страната беше нова членка на ЕС и нововъзникваща туристическа дестинация, която предлагаше от най-евтините до най-луксозните пакети.

През 2008 г. България събра рекордните 3,4 милиарда долара или около 10 % от брутния вътрешен продукт - от рекордния брой 8,7 милиона чуждестранни туристи.

Тази година фактите са други - два на всеки десет хотела по Черноморието няма да отворят врати това лято. Прогнозите са, че 60% от наличните един милион легла в морските курорти може да останат празни. ДПА дава за пример курорта Русалка, който отчита спад от 25% туристи в сравнение с 2008-ма година.

Процентите на чуждестранните гости също вървят стремглаво надолу. За момента курортите ни са посетени от 35% по-малко британци и 11% по-малко германци.  

При тези условия българските хотелиери обръщат поглед към гостите от страната и от други бивши комунистически страни от Централна и Източна Европа, посочва още агенцията.