България е в топ 10 сред най-предпочитаните от германските туристи дестинации за организирани почивки за предстоящия летен сезон. Това става ясно от анализи и публикации на Германския туристически съюз (Deutscher Reiseverband - DRV), съобщиха от Министерството на туризма (МТ) на страната ни. Според изследователския институт Travel Data + Analytics към момента се отчита ръст от 24% при резервациите за нашето Черноморие спрямо 2024 г.

Министерството на туризма участва в годишната конференция на германското обединение на туроператори и туристически агенции RITA AG от 16 до 20 май 2025 г. в курортен комплекс "Златни пясъци". Включиха се над 200 представители на водещи германски туроператори и агенции, а изборът на България за домакин потвърждава засиления им интерес към страната ни.

Хотелиери: Плавно поскъпване това лято, без шок при преминаване към еврото през 2026 г.

Хотелиери: Плавно поскъпване това лято, без шок при преминаване към еврото през 2026 г.

Голяма част от сделките с чуждестранни партньори отдавна се извършват в евро, а българските потребители също са свикнали с европейската валута

Очакванията на участващите във форума германски туристически агенции за летния сезон в България са изключително позитивни заради отличното съотношение цена-качество и по-големия брой полети до страната ни тази година.

"Германия остава стратегически пазар за България с комбинацията от качество, достъпни цени и разнообразие от целогодишни туристически продукти. Страната ни предлага както модерни морски курорти, така и живописни планини и спа центрове, което я прави привлекателен избор за широк кръг от пътешественици", коментира българският министър на туризма Мирослав Боршош.

Мирослав Боршош има добри очаквания за летния сезон

Мирослав Боршош има добри очаквания за летния сезон

Министърът представи и окончателните данни за 2024 година в сектор "Туризъм

На специализираната конференция и бизнес срещите в рамките на форума бяха представени възможностите за целогодишен туризъм, устойчиви партньорства и разнообразни туристически продукти, съобразени с предпочитанията на германските туристи.

Министерството на туризма потвърждава ангажимента си за засилено присъствие на страната ни на германския пазар и подчертава значението на България като устойчива, конкурентоспособна и целогодишна туристическа дестинация.