Няма обективна информация, на която да стъпят сметките за парно, смята омбудсманът Диана Ковачева. Високите сметки за март месец предизвикаха недоволството на гражданите, както и тяхното недоумение.
Омбудсманът е получил множество писма за завишени сметки за парно. Сметките за март месец и сметките назад във времето са прогнозни и не се базират на реален отчет на уредите, обясни омбудсманът Диана Ковачева в ефира на БиТиВи.
Само за април месец, жалбите в институцията са се увеличили с 20%.
Омбудсманът бе категорична, че трябва КЕВР да каже как да постъпят хората.
Според нея обаче да се говори за мораториум е опасно, защото така се трупат сметки. Сметките не изчезват в пространството, те трябва да бъдат платени, но са абсолютно нереални, каза още националният защитник.
Това е момент, в който хората не може да се лишат от доходите си и не е редно да искаме от тях да го направят, почерта Ковачева.
Припомняме, че омбудсманът Диана Ковачева изпрати писмо до председателя на Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) Иван Иванов по повод десетки жалби на граждани за неоснователно, по техните сигнали, завишени сметки за м. март 2020 г., начислени от "Топлофикация София" ЕАД.
В писмото си общественият посредник заявява, че има основателни съмнения за неправилно изчислени прогнозни сметки.
dude
на 24.04.2020 в 10:39:12 #1Като са нереални защо трябва да бъдат платени?